Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mobilizing First-Time Voters: Assessing the Impact of School-Based Incentives in the 2024 European Parliament Elections

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F24%3A73630333" target="_blank" >RIV/61989592:15210/24:73630333 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333209850" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333209850</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mobilizing First-Time Voters: Assessing the Impact of School-Based Incentives in the 2024 European Parliament Elections

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The European Parliament elections are supposed to be one of the main pillars of democracy in the European Union area, yet turnout rates, particularly among first-time voters, remain a challenge. This research focuses on evaluating the effectiveness of incentives provided at schools to encourage participation in the 2024 we investigated the perceptions and responses of students towards these incentives. Utilizing a questionnaire, we examined the impact of various incentives on motivating first-time voters. Our research question canters on determining the effectiveness of school-based incentives in increasing voter turnout among this demographic. The findings of this study will provide valuable insights into strategies for enhancing democratic engagement among young citizens and ensuring the inclusivity and representativeness of European elections.

  • Název v anglickém jazyce

    Mobilizing First-Time Voters: Assessing the Impact of School-Based Incentives in the 2024 European Parliament Elections

  • Popis výsledku anglicky

    The European Parliament elections are supposed to be one of the main pillars of democracy in the European Union area, yet turnout rates, particularly among first-time voters, remain a challenge. This research focuses on evaluating the effectiveness of incentives provided at schools to encourage participation in the 2024 we investigated the perceptions and responses of students towards these incentives. Utilizing a questionnaire, we examined the impact of various incentives on motivating first-time voters. Our research question canters on determining the effectiveness of school-based incentives in increasing voter turnout among this demographic. The findings of this study will provide valuable insights into strategies for enhancing democratic engagement among young citizens and ensuring the inclusivity and representativeness of European elections.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    KNOWCON 2024. Knowledge on Economics and Management. Conference Proceedings

  • ISBN

    978-80-244-6552-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    117-123

  • Název nakladatele

    Palacký University Olomouc

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    5. 12. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku