Mobilizing First-Time Voters: Assessing the Impact of School-Based Incentives in the 2024 European Parliament Elections
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F24%3A73630333" target="_blank" >RIV/61989592:15210/24:73630333 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333209850" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333209850</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mobilizing First-Time Voters: Assessing the Impact of School-Based Incentives in the 2024 European Parliament Elections
Popis výsledku v původním jazyce
The European Parliament elections are supposed to be one of the main pillars of democracy in the European Union area, yet turnout rates, particularly among first-time voters, remain a challenge. This research focuses on evaluating the effectiveness of incentives provided at schools to encourage participation in the 2024 we investigated the perceptions and responses of students towards these incentives. Utilizing a questionnaire, we examined the impact of various incentives on motivating first-time voters. Our research question canters on determining the effectiveness of school-based incentives in increasing voter turnout among this demographic. The findings of this study will provide valuable insights into strategies for enhancing democratic engagement among young citizens and ensuring the inclusivity and representativeness of European elections.
Název v anglickém jazyce
Mobilizing First-Time Voters: Assessing the Impact of School-Based Incentives in the 2024 European Parliament Elections
Popis výsledku anglicky
The European Parliament elections are supposed to be one of the main pillars of democracy in the European Union area, yet turnout rates, particularly among first-time voters, remain a challenge. This research focuses on evaluating the effectiveness of incentives provided at schools to encourage participation in the 2024 we investigated the perceptions and responses of students towards these incentives. Utilizing a questionnaire, we examined the impact of various incentives on motivating first-time voters. Our research question canters on determining the effectiveness of school-based incentives in increasing voter turnout among this demographic. The findings of this study will provide valuable insights into strategies for enhancing democratic engagement among young citizens and ensuring the inclusivity and representativeness of European elections.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
KNOWCON 2024. Knowledge on Economics and Management. Conference Proceedings
ISBN
978-80-244-6552-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
117-123
Název nakladatele
Palacký University Olomouc
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
5. 12. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—