Cultural identity and strategic essentialism in the context of the art of China
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F23%3A73626816" target="_blank" >RIV/61989592:15210/23:73626816 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333206703" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333206703</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Kultúrna identita a strategický esencializmus v kontexte výtvarného umenia Číny
Popis výsledku v původním jazyce
Problematická otázka navrátenia sa k v histórií zakoreneným ideám a metódam, a možnosti ich zakomponovania do čínskej modernity predstavovala jedenz kľúčových faktorov definujúcich vývoj súčasného čínskeho umenia. Politické,kultúrne, ekonomické a spoločenské zmeny, odohrávajúce sa v Číne poslednýchniekoľko desaťročí, vyústili v úsilie o modernizáciu čínskeho umenia, videného akoodraz národnej kultúry, a v protikladné názory na nutnosť zachovania tradičnýchumeleckých foriem. Alternatívou k snahám o dosiahnutie modernity stelesnenejZápadom prostredníctvom revolučného rozchodu s minulosťou boli pokusy o obrodenie tradičného umenia ako zdroja čínskej kultúrnej identity, či už s cieľomodporovať cudzím vplyvom, alebo naopak zaujať západné publikum. Táto štúdia sazaoberá komplexným problémom využitia umenia ako nástroja ku konštruovaniukultúrnej identity, a z rozličných perspektív poukazuje na komplikovaný vzťah čínskeho umenia k modernite a tradícií.
Název v anglickém jazyce
Cultural identity and strategic essentialism in the context of the art of China
Popis výsledku anglicky
A rather complex question of re-accessing the ideas and methods of the past and thepossibility of their incorporation into China‘s modernity represents one of the keydefining factors of the development of Chinese contemporary art. Political, cultural,economic and social changes that have taken place in China over the past decadesresulted in the quest for modernization of Chinese art seen as a reflection of thenation’s culture, and in conflicting views on preserving the traditional art forms. The effort of achieving the modernity embodied in the West by a revolutionary breakwith the past was challenged by attempts to revive traditional Chinese painting asa source of its cultural identity, either in order to resist foreign influences or on thecontrary to attain the interest of the Western audience. This essay addresses the complex problem of the usage of art as a tool for constructing one‘s cultural identity andaims to shed a light on various perspectives on Chinese art‘s complicated relationshipwith modernity and tradition.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50404 - Anthropology, ethnology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Orientalismus 5 1/4
ISBN
978-80-244-6533-3
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
101-111
Počet stran knihy
118
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS kapitoly
—