Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

International Workshop on Performativity in Virtual Reality

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F24%3A73625113" target="_blank" >RIV/61989592:15210/24:73625113 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333205000" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333205000</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    International Workshop on Performativity in Virtual Reality

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The current relationship between humans and digital technologies is characterized by the close interplay of the virtual and corporeal. We live our lives with screens in our hands, on our desks or even directly on our heads, performing our physicality in and through the virtual. To tackle this interplay, we would like to bring together digital industries specialists, academics, and students in order to examine the topic of corporeal performativity in virtual environments. The workshop will delve into the virtual world of VRChat (2014) using both desktop and VR glasses. How does the interaction of physical and virtual differ when using various devices and how do we ourselves perceive this relationship? Is there even a difference between body performativity in the physical world and the digital one?

  • Název v anglickém jazyce

    International Workshop on Performativity in Virtual Reality

  • Popis výsledku anglicky

    The current relationship between humans and digital technologies is characterized by the close interplay of the virtual and corporeal. We live our lives with screens in our hands, on our desks or even directly on our heads, performing our physicality in and through the virtual. To tackle this interplay, we would like to bring together digital industries specialists, academics, and students in order to examine the topic of corporeal performativity in virtual environments. The workshop will delve into the virtual world of VRChat (2014) using both desktop and VR glasses. How does the interaction of physical and virtual differ when using various devices and how do we ourselves perceive this relationship? Is there even a difference between body performativity in the physical world and the digital one?

Klasifikace

  • Druh

    W - Uspořádání workshopu

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    9

  • Počet zahraničních účastníků

    2

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    WRD - Celosvětová akce