International Workshop on Performativity in Virtual Reality
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F24%3A73625113" target="_blank" >RIV/61989592:15210/24:73625113 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333205000" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333205000</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
International Workshop on Performativity in Virtual Reality
Popis výsledku v původním jazyce
The current relationship between humans and digital technologies is characterized by the close interplay of the virtual and corporeal. We live our lives with screens in our hands, on our desks or even directly on our heads, performing our physicality in and through the virtual. To tackle this interplay, we would like to bring together digital industries specialists, academics, and students in order to examine the topic of corporeal performativity in virtual environments. The workshop will delve into the virtual world of VRChat (2014) using both desktop and VR glasses. How does the interaction of physical and virtual differ when using various devices and how do we ourselves perceive this relationship? Is there even a difference between body performativity in the physical world and the digital one?
Název v anglickém jazyce
International Workshop on Performativity in Virtual Reality
Popis výsledku anglicky
The current relationship between humans and digital technologies is characterized by the close interplay of the virtual and corporeal. We live our lives with screens in our hands, on our desks or even directly on our heads, performing our physicality in and through the virtual. To tackle this interplay, we would like to bring together digital industries specialists, academics, and students in order to examine the topic of corporeal performativity in virtual environments. The workshop will delve into the virtual world of VRChat (2014) using both desktop and VR glasses. How does the interaction of physical and virtual differ when using various devices and how do we ourselves perceive this relationship? Is there even a difference between body performativity in the physical world and the digital one?
Klasifikace
Druh
W - Uspořádání workshopu
CEP obor
—
OECD FORD obor
50902 - Social sciences, interdisciplinary
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Olomouc
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
9
Počet zahraničních účastníků
2
Typ akce podle státní přísl. účastníků
WRD - Celosvětová akce