Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

China's New Cultural Entrepreneurs and Creative Industries, 2000–2022: Guest Editors’ Introduction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F24%3A73625507" target="_blank" >RIV/61989592:15210/24:73625507 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/18681026241269418" target="_blank" >https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/18681026241269418</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/18681026241269418" target="_blank" >10.1177/18681026241269418</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    China's New Cultural Entrepreneurs and Creative Industries, 2000–2022: Guest Editors’ Introduction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This Special Issue aims to open new windows on cultural entrepreneurship in China&apos;s new media and creative industries from circa 2000 to 2022. It presents four studies on Chinese cultural entrepreneurship in literary production, visual arts, social media, and cinema. These studies analyse from various angles the rise of cultural entrepreneurship – straddling commerce and culture – in China&apos;s official and vernacular cultures, including the role of gender and the rise of women cultural entrepreneurs in China&apos;s new mediasphere, within an adverse socio-political environment. Analysis of voices, themes, and a network of negotiations and exchanges in literary texts, visual artworks, movies, social media, and the socio-cultural and political discourses in China&apos;s mediasphere sheds new light on self-fashioning in transmedia narratives, the new cultural dynamics of the digital age, and the tensions between China&apos;s vernacular cultures – which thrive in digital spaces and non-official communities – and the officially ordained culture of the party-state.

  • Název v anglickém jazyce

    China's New Cultural Entrepreneurs and Creative Industries, 2000–2022: Guest Editors’ Introduction

  • Popis výsledku anglicky

    This Special Issue aims to open new windows on cultural entrepreneurship in China&apos;s new media and creative industries from circa 2000 to 2022. It presents four studies on Chinese cultural entrepreneurship in literary production, visual arts, social media, and cinema. These studies analyse from various angles the rise of cultural entrepreneurship – straddling commerce and culture – in China&apos;s official and vernacular cultures, including the role of gender and the rise of women cultural entrepreneurs in China&apos;s new mediasphere, within an adverse socio-political environment. Analysis of voices, themes, and a network of negotiations and exchanges in literary texts, visual artworks, movies, social media, and the socio-cultural and political discourses in China&apos;s mediasphere sheds new light on self-fashioning in transmedia narratives, the new cultural dynamics of the digital age, and the tensions between China&apos;s vernacular cultures – which thrive in digital spaces and non-official communities – and the officially ordained culture of the party-state.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50901 - Other social sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EH22_010%2F0002593" target="_blank" >EH22_010/0002593: MSCA Fellowships na Univerzitě Palackého v Olomouci I.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Current Chinese Affairs

  • ISSN

    1868-1026

  • e-ISSN

    1868-4874

  • Svazek periodika

    53

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    "157–166"

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85201068246