Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Author, Artist, Actress: China's New Women Cultural Entrepreneurs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F24%3A73625547" target="_blank" >RIV/61989592:15210/24:73625547 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1177/18681026241269419" target="_blank" >https://doi.org/10.1177/18681026241269419</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/18681026241269419" target="_blank" >10.1177/18681026241269419</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Author, Artist, Actress: China's New Women Cultural Entrepreneurs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cutting across the boundaries of media, literature, visual arts, and cultural studies, this study examines the resurgence of cultural entrepreneurship in post-Mao China, focusing on how the new media have contributed to the rise of women cultural entrepreneurs as a new social phenomenon. It investigates the rise of China&apos;s women “cultural entrepreneurs” and their roles as tastemakers and cultural trendsetters, using three case studies from China&apos;s creative industries: author Anni Baobei, artist Cao Fei, and actress Xu Jinglei. The Chinese women cultural entrepreneurs are examined against the backdrop of the Reform-era history and growing importance of China&apos;s creative industries. Analysis explores how these entrepreneurs use the new media for content dissemination while spinning transmedia narratives about themselves. By examining female self-fashioning and the creation of the cultural entrepreneur as a new type of celebrity in China, the article aims to shed new light on the cultural and social negotiations in China&apos;s mediasphere.

  • Název v anglickém jazyce

    Author, Artist, Actress: China's New Women Cultural Entrepreneurs

  • Popis výsledku anglicky

    Cutting across the boundaries of media, literature, visual arts, and cultural studies, this study examines the resurgence of cultural entrepreneurship in post-Mao China, focusing on how the new media have contributed to the rise of women cultural entrepreneurs as a new social phenomenon. It investigates the rise of China&apos;s women “cultural entrepreneurs” and their roles as tastemakers and cultural trendsetters, using three case studies from China&apos;s creative industries: author Anni Baobei, artist Cao Fei, and actress Xu Jinglei. The Chinese women cultural entrepreneurs are examined against the backdrop of the Reform-era history and growing importance of China&apos;s creative industries. Analysis explores how these entrepreneurs use the new media for content dissemination while spinning transmedia narratives about themselves. By examining female self-fashioning and the creation of the cultural entrepreneur as a new type of celebrity in China, the article aims to shed new light on the cultural and social negotiations in China&apos;s mediasphere.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50901 - Other social sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EH22_010%2F0002593" target="_blank" >EH22_010/0002593: MSCA Fellowships na Univerzitě Palackého v Olomouci I.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Current Chinese Affairs

  • ISSN

    1868-1026

  • e-ISSN

    1868-4874

  • Svazek periodika

    53

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    "167–190"

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85201075752