Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Profesní etika v právnickém vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15220%2F19%3A73593444" target="_blank" >RIV/61989592:15220/19:73593444 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333173330" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333173330</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Profesní etika v právnickém vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V této kapitole je věnována pozornost třem základním otázkám souvisejícím s výukou profesní etiky na právnických fakultách v ČR, konkrétně proč ji učit, co učit a jak to učit. V první části jsou vymezeny důvody pro zařazení profesní etiky do studijních programů právnických fakult, vyvráceny hlavní protiargumenty a je diskutována otázka, zda má být vyučována jako povinný předmět. Druhá část se věnuje podrobnému vymezení výukových cílů předmětu zaměřeného na profesní etiku ve studijním programu právnické fakulty. Třetí část pak navrhuje výukové metody, které umožní těchto cílů dosáhnout. V závěru je pak kromě shrnutí hlavních výstupů kapitoly zhodnocen současný stav výuky profesní etiky a navržena možná opatření ke zlepšen současného stavu.

  • Název v anglickém jazyce

    Professional Ethics in Legal Education

  • Popis výsledku anglicky

    In this chapter, three basic issues related to teaching professional ethics at law faculties in the Czech Republic are discussed, specifically why to teach it, what to teach and how to teach it. In the first part, the reasons for the inclusion of professional ethics in the study programs of law faculties are defined, the main counter-arguments are refuted and the question whether it should be taught as a compulsory subject is discussed. The second part is devoted to the detailed definition of the teaching objectives of the subject focusing on professional ethics in the study program of the Faculty of Law. The third part proposes teaching methods that will enable achievement of these goals. In the end, besides a summary of the main outputs of the chapter, the current state of professional ethics teaching is evaluated and possible measures to improve the current state are proposed.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Právní etika

  • ISBN

    978-80-7502-333-9

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    335-352

  • Počet stran knihy

    464

  • Název nakladatele

    Leges

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly