Profesní etika v právnickém vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15220%2F19%3A73593444" target="_blank" >RIV/61989592:15220/19:73593444 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333173330" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333173330</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Profesní etika v právnickém vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
V této kapitole je věnována pozornost třem základním otázkám souvisejícím s výukou profesní etiky na právnických fakultách v ČR, konkrétně proč ji učit, co učit a jak to učit. V první části jsou vymezeny důvody pro zařazení profesní etiky do studijních programů právnických fakult, vyvráceny hlavní protiargumenty a je diskutována otázka, zda má být vyučována jako povinný předmět. Druhá část se věnuje podrobnému vymezení výukových cílů předmětu zaměřeného na profesní etiku ve studijním programu právnické fakulty. Třetí část pak navrhuje výukové metody, které umožní těchto cílů dosáhnout. V závěru je pak kromě shrnutí hlavních výstupů kapitoly zhodnocen současný stav výuky profesní etiky a navržena možná opatření ke zlepšen současného stavu.
Název v anglickém jazyce
Professional Ethics in Legal Education
Popis výsledku anglicky
In this chapter, three basic issues related to teaching professional ethics at law faculties in the Czech Republic are discussed, specifically why to teach it, what to teach and how to teach it. In the first part, the reasons for the inclusion of professional ethics in the study programs of law faculties are defined, the main counter-arguments are refuted and the question whether it should be taught as a compulsory subject is discussed. The second part is devoted to the detailed definition of the teaching objectives of the subject focusing on professional ethics in the study program of the Faculty of Law. The third part proposes teaching methods that will enable achievement of these goals. In the end, besides a summary of the main outputs of the chapter, the current state of professional ethics teaching is evaluated and possible measures to improve the current state are proposed.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50501 - Law
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Právní etika
ISBN
978-80-7502-333-9
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
335-352
Počet stran knihy
464
Název nakladatele
Leges
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—