Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Uvolnění z tělesné výchovy – jak z toho ven? (I. část)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15220%2F19%3A73598044" target="_blank" >RIV/61989592:15220/19:73598044 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15510/19:73598044

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Uvolnění z tělesné výchovy – jak z toho ven? (I. část)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Z hlediska pohybových aktivit je třeba zvýšenou pozornost věnovat potřebám žáků se zdravotním postižením a znevýhodněním. Zahraniční zkušenosti ukazují, že v některých státech je dominantní skupina žáků s postižením běžně integrována do všech předmětů, včetně školní TV. PA hrají klíčovou roli při společenském začlenění žáků se zdravotním postižením a znevýhodněním, jejich osobnostně-sociálním formování nebo při prevenci zdravotních rizik vztahujících se k nedostatečné realizaci pohybových aktivit. Pokud se nesetkají s pestrou nabídkou PA ve školní TV nebo školou organizovaných mimoškolních činnostech a nebudou mít sociální kontakt, možnost sdílet emoce a rozvíjet své motorické kompetence, mají v pozdějším věku velmi snížené možnosti a tím i k podpoře vlastního zdraví a zvyšování kvality života. Cílem článku je poukázat na problematické uplatňování bezdůvodného uvolňování ze školní tělesné výchovy v praxi a navrhuje implementaci legislativy s ohledem na mezinárodní i národní normy.

  • Název v anglickém jazyce

    Exclusion from physical education – the way out of this?

  • Popis výsledku anglicky

    It´s necessary to increase attention focused on the needs of students with disabilities and disadvantages with regard to meaningfully conducted physical activities. Foreign experience shows that in some countries the dominant group of pupils with disabilities is included into all subjects, including school PE. APA play a key role in the social inclusion of students with disabilities and disadvantages, their personality-social formation or the prevention of health risks related to the inadequate realization of physical activities. If they do not meet a wide range of physical activities in school physical education or a school aand develop their motor skills, they have a very low potential at a later age and hence promote their own health and quality of life. The aim of the article is to point out the problematic application of gratuitous release from school physical education in practice and proposes the implementation of legislation with respect to international and national standards.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Tělesná výchova a sport mládeže

  • ISSN

    1210-7689

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    85

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    2-9

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus