Uvolnění z tělesné výchovy – jak z toho ven? (I. část)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15220%2F19%3A73598044" target="_blank" >RIV/61989592:15220/19:73598044 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15510/19:73598044
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Uvolnění z tělesné výchovy – jak z toho ven? (I. část)
Popis výsledku v původním jazyce
Z hlediska pohybových aktivit je třeba zvýšenou pozornost věnovat potřebám žáků se zdravotním postižením a znevýhodněním. Zahraniční zkušenosti ukazují, že v některých státech je dominantní skupina žáků s postižením běžně integrována do všech předmětů, včetně školní TV. PA hrají klíčovou roli při společenském začlenění žáků se zdravotním postižením a znevýhodněním, jejich osobnostně-sociálním formování nebo při prevenci zdravotních rizik vztahujících se k nedostatečné realizaci pohybových aktivit. Pokud se nesetkají s pestrou nabídkou PA ve školní TV nebo školou organizovaných mimoškolních činnostech a nebudou mít sociální kontakt, možnost sdílet emoce a rozvíjet své motorické kompetence, mají v pozdějším věku velmi snížené možnosti a tím i k podpoře vlastního zdraví a zvyšování kvality života. Cílem článku je poukázat na problematické uplatňování bezdůvodného uvolňování ze školní tělesné výchovy v praxi a navrhuje implementaci legislativy s ohledem na mezinárodní i národní normy.
Název v anglickém jazyce
Exclusion from physical education – the way out of this?
Popis výsledku anglicky
It´s necessary to increase attention focused on the needs of students with disabilities and disadvantages with regard to meaningfully conducted physical activities. Foreign experience shows that in some countries the dominant group of pupils with disabilities is included into all subjects, including school PE. APA play a key role in the social inclusion of students with disabilities and disadvantages, their personality-social formation or the prevention of health risks related to the inadequate realization of physical activities. If they do not meet a wide range of physical activities in school physical education or a school aand develop their motor skills, they have a very low potential at a later age and hence promote their own health and quality of life. The aim of the article is to point out the problematic application of gratuitous release from school physical education in practice and proposes the implementation of legislation with respect to international and national standards.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Tělesná výchova a sport mládeže
ISSN
1210-7689
e-ISSN
—
Svazek periodika
85
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
2-9
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—