Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using live action role-play in teaching migration and refugee law

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15220%2F21%3A73609000" target="_blank" >RIV/61989592:15220/21:73609000 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333188886" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333188886</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using live action role-play in teaching migration and refugee law

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Role-playing is an attractive activity for students. But does it facilitate the learning process? What are the cons and pros of using role-play in teaching? This chapter argues that the educational live action role-play (edu-Larp) can be an effective method for teaching migration and refugee law if used in a carefully structured way. The chapter helps the reader understand the pros and cons of teaching through the Larp and uses a concrete example of an edu-Larp called Camp Peira to demonstrate it as a successful supplement to other methods of teaching international humanitarian and international refugee law. The chapter provides an overview of this simulation and shows how it helps students gain knowledge, develop skills and confront their preconceived notions about refugees, migrants and professional soldiers who participate in the Larp themselves. The authors underline the crucial role of reflection in this learning process. Previous Chapter

  • Název v anglickém jazyce

    Using live action role-play in teaching migration and refugee law

  • Popis výsledku anglicky

    Role-playing is an attractive activity for students. But does it facilitate the learning process? What are the cons and pros of using role-play in teaching? This chapter argues that the educational live action role-play (edu-Larp) can be an effective method for teaching migration and refugee law if used in a carefully structured way. The chapter helps the reader understand the pros and cons of teaching through the Larp and uses a concrete example of an edu-Larp called Camp Peira to demonstrate it as a successful supplement to other methods of teaching international humanitarian and international refugee law. The chapter provides an overview of this simulation and shows how it helps students gain knowledge, develop skills and confront their preconceived notions about refugees, migrants and professional soldiers who participate in the Larp themselves. The authors underline the crucial role of reflection in this learning process. Previous Chapter

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Teaching Migration and Asylum Law

  • ISBN

    978-1-00-316761-7

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    155-162

  • Počet stran knihy

    280

  • Název nakladatele

    Routledge

  • Místo vydání

    London

  • Kód UT WoS kapitoly