Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Unfair Commercial Practices and Corporate Social Responsibility (CSR) In the Digital World

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15220%2F22%3A73617738" target="_blank" >RIV/61989592:15220/22:73617738 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://sciendo.com/journal/EUSTU" target="_blank" >https://sciendo.com/journal/EUSTU</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/eustu-2022-0020" target="_blank" >10.2478/eustu-2022-0020</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Unfair Commercial Practices and Corporate Social Responsibility (CSR) In the Digital World

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article investigatesthe connection between the unfair commercial practices and the concept of corporate social responsibility (CSR) from the perspective of consumer law. With the use of descriptive analysis and normative argument, it provides examples of unfair commercial practices by large enterprises within the travel sector and explains how theybreach the EU legal regulation. The article concludes that the concept of CSR covers actions which go above the basic legal regulation and since the practices performed by the enterprises within the travel sector discussed in the article breach several legal regulations, they may not be presented as CSR activities.

  • Název v anglickém jazyce

    Unfair Commercial Practices and Corporate Social Responsibility (CSR) In the Digital World

  • Popis výsledku anglicky

    The article investigatesthe connection between the unfair commercial practices and the concept of corporate social responsibility (CSR) from the perspective of consumer law. With the use of descriptive analysis and normative argument, it provides examples of unfair commercial practices by large enterprises within the travel sector and explains how theybreach the EU legal regulation. The article concludes that the concept of CSR covers actions which go above the basic legal regulation and since the practices performed by the enterprises within the travel sector discussed in the article breach several legal regulations, they may not be presented as CSR activities.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Studies – The Review of European Law, Economics and Politics

  • ISSN

    1805-8809

  • e-ISSN

    2464-6695

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    "197–212"

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85152733262