Poskytování informací o příjmech fyzických osob (po nabytí účinnosti zákona č. 241/2022 Sb.)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15220%2F23%3A73624108" target="_blank" >RIV/61989592:15220/23:73624108 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.ceeol.com/search/journal-detail?id=925" target="_blank" >https://www.ceeol.com/search/journal-detail?id=925</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Poskytování informací o příjmech fyzických osob (po nabytí účinnosti zákona č. 241/2022 Sb.)
Popis výsledku v původním jazyce
Předložený článek se zaobírá novým § 8c informačního zákona. Autor článku má výrazné pochybnosti o funkčnosti nové právní úpravy podle § 8c informačního zákona. Autorovi se jako nejzásadnější jeví problém samostatné existence dvou separátních § 8b a 8c informačního zákona. Vzhledem k tomu by autor předloženého článku navrhoval jejich spojení do nového spojeného ustanovení informačního zákona. Do nového spojeného ustanovení informačního zákona by mohla být současná znění § 8b odst. 1 a 3 a § 8c odst. 2 přijata bez větších úprav. Co se týče převzetí právní úpravy podle § 8c odst. 1 písm. a) informačního zákona, autor vyslovuje silné pochybnosti o její kompatibilitě se zásadou „minimalizace údajů“ ve smyslu čl. 5 odst. 1 písm. c) GDPR. Co se týče převzetí právní úpravy podle § 8c odst. 1 písm. b) informačního zákona, tuto by bylo nutné pozměnit tak, aby bylo na první pohled zřejmé, že informační zákon stanoví dva odlišné právní režimy pro dvě odlišné skupiny příjemců veřejných prostředků. A co se týče převzetí právní úpravy podle § 8b odst. 2 informačního zákona, tuto právní úpravu by bylo nutné zcela zásadně pozměnit z hlediska použité terminologie.
Název v anglickém jazyce
Providing information on the income of natural persons (after the entry of Act No. 241/2022 Coll. into force)
Popis výsledku anglicky
The present article deals with the new Section 8c of the Information Act. The author of the article has significant doubts about the functionality of the new legislation under the Section 8c of the Information Act. The author considers the problem of the separate existence of two separate Sections 8b and 8c of the Information Act to be the most significant. In view of this, the author of the present article would propose to merge them into a new combined provision of the Information Act. The current wording of Sections 8b(1) and 8b(3) and 8c(2) could be adopted into the new merged provision of the Information Act without major modifications. As for the adoption of the regulation under Article 8c(1)(a) of the Information Act, the author expresses serious doubts about its compatibility with the principle of ‚data minimisation‘ within the meaning of Article 5(1)(c) of the GDPR. As for the adoption of the legal regime under Article 8c(1)(b) of the Information Act, this would have to be modified to make it clear at first sight that the Information Act provides for two different legal regimes of two different groups of public beneficiaries. As for the adoption of the legal regime under Section 8b(2) of the Information Act, this legal regulation would have to be fundamentally modified in terms of the used terminology.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50501 - Law
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Iuridica Olomucensia
ISSN
1801-0288
e-ISSN
1805-9554
Svazek periodika
18
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
92-105
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—