Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digital Markets Act and Competition Law: is There an Issue of ne bis in idem?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15220%2F24%3A73629764" target="_blank" >RIV/61989592:15220/24:73629764 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://press.wz.uw.edu.pl/yars/vol17/iss30/8/" target="_blank" >https://press.wz.uw.edu.pl/yars/vol17/iss30/8/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7172/1689-9024.YARS.2024.17.30.6" target="_blank" >10.7172/1689-9024.YARS.2024.17.30.6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Digital Markets Act and Competition Law: is There an Issue of ne bis in idem?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the last years, the importance of digital markets has grown rapidly. Any distortions in these markets had to be remedied by competition law, notwithstanding the fact that it had been found in numerous studies not to be entirely up to this task. Several states across the world have adopted specific national legislation regulating these markets. In 2023, the European Union itself brought into effect the Digital Markets Act. To what extent is the competition law, as well as specific regulation of the digital markets, applicable in parallel with the Digital Markets Act? The Court of Justice has recently clarified the rules on parallel proceedings in the bpost judgment; are these conclusions applicable to the Digital Markets Act as well? I argue in this article that competition law may in principle be applied in line with the Digital Markets Act, but further legislative changes would be necessary in case of other pieces of legislation.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital Markets Act and Competition Law: is There an Issue of ne bis in idem?

  • Popis výsledku anglicky

    In the last years, the importance of digital markets has grown rapidly. Any distortions in these markets had to be remedied by competition law, notwithstanding the fact that it had been found in numerous studies not to be entirely up to this task. Several states across the world have adopted specific national legislation regulating these markets. In 2023, the European Union itself brought into effect the Digital Markets Act. To what extent is the competition law, as well as specific regulation of the digital markets, applicable in parallel with the Digital Markets Act? The Court of Justice has recently clarified the rules on parallel proceedings in the bpost judgment; are these conclusions applicable to the Digital Markets Act as well? I argue in this article that competition law may in principle be applied in line with the Digital Markets Act, but further legislative changes would be necessary in case of other pieces of legislation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Yearbook of Antitrust and Regulatory Studies

  • ISSN

    1689-9024

  • e-ISSN

    2545-0115

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    30

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    155-170

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85217819399