Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přirozenost u Ambrosiastra

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F08%3A00005911" target="_blank" >RIV/61989592:15260/08:00005911 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přirozenost u Ambrosiastra

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek pojednává o pojetí přirozenosti u Ambrosiastra, tajemného myslitele 4. století, autora komentářů k pavlovským epištolám a série otázek a odpovědí k vybraným tématům ze Starého a Nového zákona. Ambrosiastrův výklad se soustředí na rozbor důsledků Adamova pádu pro lidský rod a rozlišení tří období: doby přirozeného zákona, Mojžíšova zákona a evangelia. Důraz je kladen na obhajobu boží spravedlnosti a lidské odpovědnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Nature in Ambrosiaster

  • Popis výsledku anglicky

    According to Ambrosiaster, the consequences of Adam´s fall affect the whole human race. The original harmony between soul and body has been violated, and all people have to die. The will is weakened, and therefore even if people find delight in what is good, they cannot carry it out. Moreover, this weakness is further strengthened by custom to sin. Nevertheless, Ambrosiaster denies that Adam´s fall would corrupt human nature; it remains good as it was created. Human responsibility is preserved as well:Satan can lure a soul away from good but it is able to resist. However, after one agrees to the temptation, future decisions are more difficult. Even before the Law of Moses, people -"led by their nature", i.e. on the basis of natural law inserted into their nature, or led by their conscience, could have knowledge of God, and even get to faith in Christ. On the other hand, those who did not submit themselves to God can be rightfully accused. He who does not sin is "a friend of law

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP401%2F05%2FP035" target="_blank" >GP401/05/P035: Pojetí svobody u křesťanských autorů 4. - 6. století</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    "Přirozenost" ve filosofii minulosti i současnosti

  • ISBN

    978-80-7325-143-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Centrum pro studium demokracie a kultury

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku