Jazykové vzdělávání dospělých imigrantů v České republice a ve Švédsku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F14%3A33151304" target="_blank" >RIV/61989592:15260/14:33151304 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jazykové vzdělávání dospělých imigrantů v České republice a ve Švédsku
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie se zabývá jazykovým vzděláváním dospělých imigrantů v České republice a Švédsku. Na pozadí migrace a integrace zasazuje jazykové vzdělávání dospělých přistěhovalců do celoživotního učení, poukazuje na jejich novou životní situaci, která se dále promítá do jejich zvláštností ve vzdělávání, a jejich motivaci. Dále se monografie věnuje roli lektora v dalším vzdělávání. Rovněž představuje historii a současnou podobu jazykového vzdělávání dospělých přistěhovalců nejen v České republice, ale také ve Švédsku. Publikace prezentuje a analyzuje výzkum realizovaný v roce 2012 v bezplatných jazykových kurzech v České republice a ve Švédsku. Výsledky jsou srovnávány v rámci České republiky a Švédska a interpretovány s přesahy do pedagogické teorie a praxe.
Název v anglickém jazyce
Language education of adult immigrants in the Czech Republic and in Sweden
Popis výsledku anglicky
The monograph deals with language education of adult immigrants in the Czech Republic and Sweden, discussed as lifelong education and in the context of migration and integration. It also defines specifics of the new life situation of the immigrants, reflected in the educational process and their motives to learn. The core of the monograph is an analysis of the dominant role of the people who teach adult immigrants a second language. The competence of these teachers and the requirements for the profession are also discussed. In this, most attention is given to the personality of the teachers. The author points out that the most important character treat needed for being a good teacher is patience, and that the ability to be culturally responsive is a highly desirable competence. The monograph also describes and analyzes the offer of language training for adult immigrants in the past and present, including access to the education in both the countries. Finally, it presents research carri
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-4291-4
Počet stran knihy
149
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—