Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jazykové vzdělávání dospělých imigrantů v České republice a ve Švédsku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F14%3A33151304" target="_blank" >RIV/61989592:15260/14:33151304 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jazykové vzdělávání dospělých imigrantů v České republice a ve Švédsku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Monografie se zabývá jazykovým vzděláváním dospělých imigrantů v České republice a Švédsku. Na pozadí migrace a integrace zasazuje jazykové vzdělávání dospělých přistěhovalců do celoživotního učení, poukazuje na jejich novou životní situaci, která se dále promítá do jejich zvláštností ve vzdělávání, a jejich motivaci. Dále se monografie věnuje roli lektora v dalším vzdělávání. Rovněž představuje historii a současnou podobu jazykového vzdělávání dospělých přistěhovalců nejen v České republice, ale také ve Švédsku. Publikace prezentuje a analyzuje výzkum realizovaný v roce 2012 v bezplatných jazykových kurzech v České republice a ve Švédsku. Výsledky jsou srovnávány v rámci České republiky a Švédska a interpretovány s přesahy do pedagogické teorie a praxe.

  • Název v anglickém jazyce

    Language education of adult immigrants in the Czech Republic and in Sweden

  • Popis výsledku anglicky

    The monograph deals with language education of adult immigrants in the Czech Republic and Sweden, discussed as lifelong education and in the context of migration and integration. It also defines specifics of the new life situation of the immigrants, reflected in the educational process and their motives to learn. The core of the monograph is an analysis of the dominant role of the people who teach adult immigrants a second language. The competence of these teachers and the requirements for the profession are also discussed. In this, most attention is given to the personality of the teachers. The author points out that the most important character treat needed for being a good teacher is patience, and that the ability to be culturally responsive is a highly desirable competence. The monograph also describes and analyzes the offer of language training for adult immigrants in the past and present, including access to the education in both the countries. Finally, it presents research carri

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-4291-4

  • Počet stran knihy

    149

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy