Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pojmotvorný proces u dětí se sluchovým postižením

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F15%3A33155789" target="_blank" >RIV/61989592:15260/15:33155789 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pojmotvorný proces u dětí se sluchovým postižením

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem publikace bylo na základě informací z dostupných odborných pramenů a předchozích výzkumů vytvořit výtvarnou úlohu, na základě níž by bylo možné popsat případné odlišností ve výše zmíněném zpracování a reakci ve vztahu k intaktní populaci. Tyto poznatky by pak měly být převedeny do praxe a stát se tak případným základe pro revizi některých výchovně-vzdělávacích postupů u žáků se sluchovým postižením. Teoretickým podkladem pro realizovaný výzkum se staly dostupné tuzemské i zahraniční odborné publikace. Postupně byla rozvíjena témata, která úzce souvisí s cílem práce. Nejdříve byla vymezena charakteristika sluchového postižení a jeho dopad na nositele. Dále pak byla zpracována témata: výchova a vzdělávání, učení, inteligence a myšlení, komunikace,fantazie a tvořivost a arteterapie a artefiletika. Uvedená témata byla dávána do souvislosti se sluchovým postižením. Realizovaný výzkum je podrobně popsán v samostatné kapitole. Pro naplnění cílů publikace, popsání přístupu a reakce žáků

  • Název v anglickém jazyce

    The process of concept formation in children with hearing impairment

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this publication was based on information available from expert sources and previous research to create a visual task as a base of which it would be possible to describe possible differences in the aforementioned processing and response in relation to the intact population. These findings were modified in to the form, which will support development in practice of some educational practices focused on students with hearing impairments. The theoretical basis for field research was constructed as a sum of available actual information of domestic and foreign professional publications. All topics related to the subject of research were identified, defined and characterized in terms of research goals. First, the definition of the characteristics of hearing impairment and its impact on the impaired child was treated. Important topics were mentioned as well as their relation to hearing impairment such as education, learning, intelligence and thinking, communication, imagination and

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-4812-1

  • Počet stran knihy

    197

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy