Pojmotvorný proces u dětí se sluchovým postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F15%3A33155789" target="_blank" >RIV/61989592:15260/15:33155789 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pojmotvorný proces u dětí se sluchovým postižením
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem publikace bylo na základě informací z dostupných odborných pramenů a předchozích výzkumů vytvořit výtvarnou úlohu, na základě níž by bylo možné popsat případné odlišností ve výše zmíněném zpracování a reakci ve vztahu k intaktní populaci. Tyto poznatky by pak měly být převedeny do praxe a stát se tak případným základe pro revizi některých výchovně-vzdělávacích postupů u žáků se sluchovým postižením. Teoretickým podkladem pro realizovaný výzkum se staly dostupné tuzemské i zahraniční odborné publikace. Postupně byla rozvíjena témata, která úzce souvisí s cílem práce. Nejdříve byla vymezena charakteristika sluchového postižení a jeho dopad na nositele. Dále pak byla zpracována témata: výchova a vzdělávání, učení, inteligence a myšlení, komunikace,fantazie a tvořivost a arteterapie a artefiletika. Uvedená témata byla dávána do souvislosti se sluchovým postižením. Realizovaný výzkum je podrobně popsán v samostatné kapitole. Pro naplnění cílů publikace, popsání přístupu a reakce žáků
Název v anglickém jazyce
The process of concept formation in children with hearing impairment
Popis výsledku anglicky
The aim of this publication was based on information available from expert sources and previous research to create a visual task as a base of which it would be possible to describe possible differences in the aforementioned processing and response in relation to the intact population. These findings were modified in to the form, which will support development in practice of some educational practices focused on students with hearing impairments. The theoretical basis for field research was constructed as a sum of available actual information of domestic and foreign professional publications. All topics related to the subject of research were identified, defined and characterized in terms of research goals. First, the definition of the characteristics of hearing impairment and its impact on the impaired child was treated. Important topics were mentioned as well as their relation to hearing impairment such as education, learning, intelligence and thinking, communication, imagination and
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-4812-1
Počet stran knihy
197
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—