Vytváření podmínek pro cestu k inkluzivní společnosti a inkluzivnímu vzdělávání s ohledem na jedince se sluchovým postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072017" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00072017 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vytváření podmínek pro cestu k inkluzivní společnosti a inkluzivnímu vzdělávání s ohledem na jedince se sluchovým postižením
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaná kapitola si klade za cíl prezentovat výsledky dílčích výzkumných šetření realizovaných v letech 2007 ? 2013 v rámci výzkumného záměru Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity s názvem ?Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacíhoprogramu pro základní vzdělávání? s ohledem na problematiku sluchového postižení. Mezi hlavní oblasti zájmu patří výchova a vzdělání jedinců se sluchovým postižením, na kterou by mělo navazovat úspěšné a plnohodnotné zapojení těchto jedinců do společenského, praktického i profesního života. Mezi další sledované oblasti patřily možnosti dosahování nejen školské, ale i společenské inkluze prostřednictvím různých projektů a workshopů, které mají zvyšovat povědomí laické i odborné veřejnosti o sluchovém postižení.
Název v anglickém jazyce
Creating Conditions for Inclusive Society and Inclusive Education for Individuals with Hearing Loss
Popis výsledku anglicky
The chapter deals with the presentation of the results from particular researches realized in 2007 ? 2013 within the research program of the Faculty of Education (Masaryk University) called ?Special needs of pupils in context of RVP ZV?, concentrated onthe field of hearing impairment. The main fields of interest are education of people with hearing impairment and successful and full integration of them into the social, practical and professional life. Other fields of interest were possibilities of school and social inclusion with help of some projects and workshops, with the aim to raise the knowledge of the public about the hearing impairment. In the text there are also mentioned actual conditions for education of future teachers of pupils with hearing impairment. At concrete case studies of pupils with hearing impairment at mainstream schools there are presented the examples of positive integration.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Jedinci s narušenou komunikační schopností a se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí škol, školských zařízení a v zařízeních sociálních služeb.
ISBN
9788021066526
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
105-126
Počet stran knihy
179
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—