Vzdělávání žáka se sluchovým postižením v prostředí inkluzivní základní školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00045711" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00045711 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzdělávání žáka se sluchovým postižením v prostředí inkluzivní základní školy
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek prezentuje výsledky výzkumu v oblasti inkluzivního vzdělávání žáků se sluchovým postižením v Jihomoravském kraji a kraji Vysočina. Cílem výzkumu bylo zjistit podmínky ke vzdělávání žáků se sluchovým postižením, materiální zabezpečení škol pro vzdělávání sledovaných žáků s ohledem na jejich speciální potřeby, kompetence pedagogických pracovníků v oblasti vzdělávání žáků se sluchovým postižením a využívání nabídky spolupráce se školskými poradenskými zařízeními. Bylo provedeno dotazníkové šetření, kde respondenty byli učitelé prvního stupně vybraných základních škol. Na základě analýzy odpovědí získaných z dotazníků je uveden výběr nejvýznamnějších poznatků, které jsou okomentovány a následně pro přehlednost doplněny tabulkami a/či grafy.
Název v anglickém jazyce
Education of Pupil with Hearing Impairment in Inclusive Environment of Primary School
Popis výsledku anglicky
This paper presents the results of the research, which was focused on the inclusive education of pupils with hearing impairment in South Moravian region and region Vysočina. The aim of the research was to find out the conditions for education of pupils with hearing impairment, material support of the pupils with regard to their special needs, competences of the teachers in the field of education of pupils with hearing impairment and exploitation of the offered cooperation with school counselling centres. The questionnaires were distributed to the teachers on primary schools. The answers were analysed and a part of them is presented in this article. The results are commented and the tables and graphs are added.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Květoňová, L.; Prouzová, R. (eds.) Speciální pedagogika v podmínkách inkluzivního vzdělávání
ISBN
978-80-7290-472-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Název nakladatele
PdF UK
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
22. 10. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—