Sociální pedagogika a její metody
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F15%3A33156520" target="_blank" >RIV/61989592:15260/15:33156520 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sociální pedagogika a její metody
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie se zabývá sociální pedagogikou a jejími metodami. Jejím cílem je na pozadí současného pojetí sociální pedagogiky identifikovat metody, které v praxi sociální pedagog používá. Nejdříve vymezuje roli metod ve výchovně vzdělávacím procesu, poté vrámci krátkého exkurzu do historie předkládá kořeny metod u významných pedagogů (např. Dona Bosca či A. S. Makarenka). Publikace zároveň poukazuje na stav metod v disciplínách, se kterými sociální pedagogika úzce spolupracuje (např. v didaktice, sociální práci, speciální pedagogice i psychologii). Dále se monografie věnuje stavu metod v sociální pedagogice v České republice a na Slovensku. Především se orientuje na význam metod nepřímého výchovného působení. Zároveň zpracovává pojetí sociální pedagogiky a metod v Polsku, Německu, Velké Británi a také ve Skandinávii. Publikace prezentuje a analyzuje výsledky pilotáže realizované v roce 2015 mezi studenty oboru Sociální pedagogika na Cyrilometodějské teologické fakultě. Daný výzkum si mi
Název v anglickém jazyce
Social pedagogy and its methods
Popis výsledku anglicky
The monograph deals with social pedagogy and its methods. Using the current concept of social pedagogy, its aim is to identify the methods which social pedagogues use. Firstly, it defines the role of methods in the educational process, and then it triesto find the roots of these methods, presented by prominent educators in history (e. g. Don Bosco or A. S. Makarenko). The publication also deals with the methods used in disciplines closely connected to social pedagogy (didactics, social work, special education and psychology). Furthermore, the monograph is devoted to the state of methods in social pedagogy in the Czech and Slovak Republics. It mainly focuses on the importance of indirect educational methods as well as it presents the concept of socialpedagogy and its methods in Poland, Germany, the Great Britain and Scandinavia. The publication presents and analyzes the results of pilot research carried out in 2015 among the students of social pedagogy at Sts. Cyril and Methodius Facu
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-4885-5
Počet stran knihy
182
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—