Dewey's Participatory Educational Democracy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F16%3A33161202" target="_blank" >RIV/61989592:15260/16:33161202 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/edth.12152/full" target="_blank" >http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/edth.12152/full</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1111/edth.12152" target="_blank" >10.1111/edth.12152</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dewey's Participatory Educational Democracy
Popis výsledku v původním jazyce
In this essay, Emil Visnovsky and Stefan Zolcer outline John Dewey's contribution to democratic theory as presented in his 1916 classic Democracy and Education. The authors begin with a review of the general context of Dewey's conception of democracy, and then focus on particular democratic ideas and concepts as presented in Democracy and Education. This analysis emphasizes not so much the technical elaboration of these ideas and concepts as their philosophical framework and the meanings of democracy for education and education for democracy elaborated by Dewey. Apart from other aspects of Deweyan educational democracy, Visnovsky and Zolcer focus on participation as one of its key characteristics, ultimately claiming that the notion of educational democracy Dewey developed in this work is participatory.
Název v anglickém jazyce
Dewey's Participatory Educational Democracy
Popis výsledku anglicky
In this essay, Emil Visnovsky and Stefan Zolcer outline John Dewey's contribution to democratic theory as presented in his 1916 classic Democracy and Education. The authors begin with a review of the general context of Dewey's conception of democracy, and then focus on particular democratic ideas and concepts as presented in Democracy and Education. This analysis emphasizes not so much the technical elaboration of these ideas and concepts as their philosophical framework and the meanings of democracy for education and education for democracy elaborated by Dewey. Apart from other aspects of Deweyan educational democracy, Visnovsky and Zolcer focus on participation as one of its key characteristics, ultimately claiming that the notion of educational democracy Dewey developed in this work is participatory.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Educational Theory
ISSN
0013-2004
e-ISSN
—
Svazek periodika
66
Číslo periodika v rámci svazku
1-2
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
55-71
Kód UT WoS článku
000379933500005
EID výsledku v databázi Scopus
—