Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dewey's Participatory Educational Democracy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F16%3A33161202" target="_blank" >RIV/61989592:15260/16:33161202 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/edth.12152/full" target="_blank" >http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/edth.12152/full</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1111/edth.12152" target="_blank" >10.1111/edth.12152</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dewey's Participatory Educational Democracy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this essay, Emil Visnovsky and Stefan Zolcer outline John Dewey's contribution to democratic theory as presented in his 1916 classic Democracy and Education. The authors begin with a review of the general context of Dewey's conception of democracy, and then focus on particular democratic ideas and concepts as presented in Democracy and Education. This analysis emphasizes not so much the technical elaboration of these ideas and concepts as their philosophical framework and the meanings of democracy for education and education for democracy elaborated by Dewey. Apart from other aspects of Deweyan educational democracy, Visnovsky and Zolcer focus on participation as one of its key characteristics, ultimately claiming that the notion of educational democracy Dewey developed in this work is participatory.

  • Název v anglickém jazyce

    Dewey's Participatory Educational Democracy

  • Popis výsledku anglicky

    In this essay, Emil Visnovsky and Stefan Zolcer outline John Dewey's contribution to democratic theory as presented in his 1916 classic Democracy and Education. The authors begin with a review of the general context of Dewey's conception of democracy, and then focus on particular democratic ideas and concepts as presented in Democracy and Education. This analysis emphasizes not so much the technical elaboration of these ideas and concepts as their philosophical framework and the meanings of democracy for education and education for democracy elaborated by Dewey. Apart from other aspects of Deweyan educational democracy, Visnovsky and Zolcer focus on participation as one of its key characteristics, ultimately claiming that the notion of educational democracy Dewey developed in this work is participatory.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Educational Theory

  • ISSN

    0013-2004

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    66

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    55-71

  • Kód UT WoS článku

    000379933500005

  • EID výsledku v databázi Scopus