Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CULTURAL DIFFERENCES IN CREATIVE REACTIONS TO AN AMBIGUOUS STIMULUS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F19%3A73594279" target="_blank" >RIV/61989592:15260/19:73594279 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15410/19:73594279

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.vgtu.lt/index.php/CS/article/view/718" target="_blank" >https://journals.vgtu.lt/index.php/CS/article/view/718</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3846/cs.2019.718" target="_blank" >10.3846/cs.2019.718</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CULTURAL DIFFERENCES IN CREATIVE REACTIONS TO AN AMBIGUOUS STIMULUS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Art therapy has been used in the Czech Republic since the 1950s, and the only thing that has changed over the course of time has been the target group to which art therapy is applied. Art therapy is currently used in three key areas: psychology, social work, and education, or, more precisely, special education. The purpose of the present study is to demonstrate the specific cultural differences during the use of art therapy procedures in the field of education, specifically during work with creativity. The target group for the research consisted of university students from Poland and the Czech Republic. The students were all presented with the same ambiguous stimulus, to which they were to respond artistically. The individual artistic responses were then classified into specific categories, and cultural differences were subsequently evaluated and described

  • Název v anglickém jazyce

    CULTURAL DIFFERENCES IN CREATIVE REACTIONS TO AN AMBIGUOUS STIMULUS

  • Popis výsledku anglicky

    Art therapy has been used in the Czech Republic since the 1950s, and the only thing that has changed over the course of time has been the target group to which art therapy is applied. Art therapy is currently used in three key areas: psychology, social work, and education, or, more precisely, special education. The purpose of the present study is to demonstrate the specific cultural differences during the use of art therapy procedures in the field of education, specifically during work with creativity. The target group for the research consisted of university students from Poland and the Czech Republic. The students were all presented with the same ambiguous stimulus, to which they were to respond artistically. The individual artistic responses were then classified into specific categories, and cultural differences were subsequently evaluated and described

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Creativity Studies

  • ISSN

    2345-0479

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    119-130

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85066115270