Development of Children´s Spirituality as the Part of Social Development
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F19%3A73596887" target="_blank" >RIV/61989592:15260/19:73596887 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://expresivneterapie.files.wordpress.com/2019/11/2019_expresc3advne-terapie-vo-vedc3a1ch-o-c48dloveku_konf_zb_hudec_kovac_ed_final.pdf" target="_blank" >https://expresivneterapie.files.wordpress.com/2019/11/2019_expresc3advne-terapie-vo-vedc3a1ch-o-c48dloveku_konf_zb_hudec_kovac_ed_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Rozvoj detskej spirituality ako súčasť sociálneho rozvoja
Popis výsledku v původním jazyce
Fenomén spiritualita sa po mnohé desiatky (až stovky) rokov prekrýval s pojmom religiozita. Od druhej polovice dvadsiateho storočia sa tieto pojmy začali odlišovať. Spiritualite sa priradil nový kontext zdôrazňujúci priamy duchovný zážitok bez inštitucionálneho ukotvenia. Spiritualita a jej rozvoj je aktuálnou témou výskumov viacerých vedných oblastí a nemôže chýbať ani v pedagogickej teórii a praxi. V štúdii predkladáme pohľad na problematiku spirituality dieťaťa v predškolskom veku ako súčasť sociálneho rozvoja a uvádzame možnosti jej rozvoja v inštitucionálnom aj rodinnom prostredí.
Název v anglickém jazyce
Development of Children´s Spirituality as the Part of Social Development
Popis výsledku anglicky
For many decades (up to hundreds) of years, the phenomenon of spirituality has overlapped with the concept of religion. From the second half of the twentieth century, these two concepts began to differ. A new context emphasizing a direct spiritual experience without institutional anchoring, has been assigned to spirituality. Spirituality and its development is a topical topic of research in several scientific fields and it can ́t be missing in the pedagogical theory and practice. In the paper, we present a view of the issue of preschool children ́s spirituality as the part of social development. We present the possibilities of children ́s spirituality development in both institutional and the family milieu.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Expresívne terapie vo vedách o človeku
ISBN
978-80-561-0701-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
238-246
Název nakladatele
Verbum - vydavateľstvo Katolickej univerzity
Místo vydání
Ružomberok
Místo konání akce
Ružomberok
Datum konání akce
17. 1. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—