Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Spiritual Dimension of Social Pedagogy The View through the Eyes of Students at Sts Cyril and Methodius Faculty of Theology, Palacký University Olomouc

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F20%3A73597161" target="_blank" >RIV/61989592:15260/20:73597161 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.caritasetveritas.cz/index-en.php?action=openfile&pkey=309" target="_blank" >http://www.caritasetveritas.cz/index-en.php?action=openfile&pkey=309</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Spiritual Dimension of Social Pedagogy The View through the Eyes of Students at Sts Cyril and Methodius Faculty of Theology, Palacký University Olomouc

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social Pedagogy, a study programme at Sts Cyril and Methodius Faculty of Theology, has its specifics. During studies, the emphasis is on the development of values that are accentuated in the Christian tradition. This specificity is fully in line with one of the theoretical pillars of social pedagogy (solidarity, helping others). The aim of the research was to focus on the students’ perspective concerning the potential importance of the spiritual overlap of the Social Pedagogy programme. The main research method was a questionnaire containing ten questions. The results were processed using IBM SPSS 21 and 23. Descriptive statistics were used. The T-test for two independent samples, Analysis of variance (ANOVA), the Kruskal-Wallis test, and the Pearson correlation coefficient were used to verify the hypotheses. The results have shown that the students perceive the spiritual dimension of the Social Pedagogy programme positively. In this perception, also important was the fact whether faith is relevant to them personally in their lives, and the year of their studies.

  • Název v anglickém jazyce

    The Spiritual Dimension of Social Pedagogy The View through the Eyes of Students at Sts Cyril and Methodius Faculty of Theology, Palacký University Olomouc

  • Popis výsledku anglicky

    Social Pedagogy, a study programme at Sts Cyril and Methodius Faculty of Theology, has its specifics. During studies, the emphasis is on the development of values that are accentuated in the Christian tradition. This specificity is fully in line with one of the theoretical pillars of social pedagogy (solidarity, helping others). The aim of the research was to focus on the students’ perspective concerning the potential importance of the spiritual overlap of the Social Pedagogy programme. The main research method was a questionnaire containing ten questions. The results were processed using IBM SPSS 21 and 23. Descriptive statistics were used. The T-test for two independent samples, Analysis of variance (ANOVA), the Kruskal-Wallis test, and the Pearson correlation coefficient were used to verify the hypotheses. The results have shown that the students perceive the spiritual dimension of the Social Pedagogy programme positively. In this perception, also important was the fact whether faith is relevant to them personally in their lives, and the year of their studies.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60302 - Ethics (except ethics related to specific subfields)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Caritas et Veritas

  • ISSN

    1805-0948

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2019

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    127-142

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85084580628