Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Temperament and School Readiness – A Literature Review

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F21%3A73606902" target="_blank" >RIV/61989592:15260/21:73606902 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15410/21:73606902

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2021.599411/full?&utm_source=Email_to_authors_&utm_medium=Email&utm_content=T1_11.5e1_author&utm_campaign=Email_publication&field=&journalName=Frontiers_in_Psychology&id=599411" target="_blank" >https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2021.599411/full?&utm_source=Email_to_authors_&utm_medium=Email&utm_content=T1_11.5e1_author&utm_campaign=Email_publication&field=&journalName=Frontiers_in_Psychology&id=599411</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3389/fpsyg.2021.599411" target="_blank" >10.3389/fpsyg.2021.599411</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Temperament and School Readiness – A Literature Review

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This review study was conducted to describe how temperament is related to school readiness. The basic research question was whether there is any relationship between later school success and temperament in children and, if so, what characterizes it. A systematic search of databases and journals identified 27 papers that met the two criteria: temperament and school readiness. The analytical strategy followed the PRISMA method. The research confirmed the direct relationship between temperament and school readiness. There is a statistically significant relationship between temperament and school readiness. Both positive and negative emotionality influence behavior (especially concentration), which is reflected in the approach to learning and school success.

  • Název v anglickém jazyce

    Temperament and School Readiness – A Literature Review

  • Popis výsledku anglicky

    This review study was conducted to describe how temperament is related to school readiness. The basic research question was whether there is any relationship between later school success and temperament in children and, if so, what characterizes it. A systematic search of databases and journals identified 27 papers that met the two criteria: temperament and school readiness. The analytical strategy followed the PRISMA method. The research confirmed the direct relationship between temperament and school readiness. There is a statistically significant relationship between temperament and school readiness. Both positive and negative emotionality influence behavior (especially concentration), which is reflected in the approach to learning and school success.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Frontiers in Psychology

  • ISSN

    1664-1078

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2021

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000657265700001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85107227476