Motivace Romů ke vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F21%3A73609814" target="_blank" >RIV/61989592:15260/21:73609814 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.paidagogos.net/issues/2020/2/article.php?id=3" target="_blank" >http://www.paidagogos.net/issues/2020/2/article.php?id=3</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Motivace Romů ke vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem článku je identifikovat, jakou úlohu hraje motivace ke studiu u vzdělaných Romů. Pro zkoumání jsme si vybrali vysokoškolsky vzdělané Romy a snažili jsme se pochopit, jakou roli hrála motivace v jejich studiu. V teoretické části se zaměřujeme na současnou situaci Romů v České republice. Konkrétně si všímáme situace tohoto etnika ve vzdělávání a zároveň se zamýšlíme nad možnostmi zlepšení vzdělávání romských dětí. V praktické části článku prezentujeme případovou studii vzdělané Romky a její pohled na to, jak Romové vnímají svou cestu ke vzdělání a co ji samotnou motivovalo k získání vysokoškolského vzdělání. Z názorů respondentky vyplývá, že je nutné klást důraz na sblížení a pochopení jak romské komunity, tak majoritní společnosti. Dokud si vzájemně neporozumí a nebudou se respektovat, diskriminace z obou stran komunit nezmizí. Prezentovaná případová studie je dílčí částí výsledků většího výzkumu v diplomové práci.
Název v anglickém jazyce
Motivation of the Roma to Education
Popis výsledku anglicky
The aim of the article is to identify the role in the motivation for education of Roma. The research focused on university-educated Roma and it tried to find out the role of motivation for their studies. The theoretical part deals with the current situation of the Roma in the Czech Republic. In particular, it notices the situation of this ethnic group in the education and at the same time, it considers ways to improve the education of Roma children. The practical part presents a case study of an educated Romani woman and her view of how the Roma perceived their path to education and what motivated her to obtain a higher education. According to the respondent, it is necessary to emphasize the convergence and understanding of both the Roma community and the majority society. Unless there is no mutual understanding between these two groups, discrimination from both sides of communities will not disappear. The case study presented is a part of a greater research study carried out in a diploma thesis.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Paidagogos
ISSN
1213-3809
e-ISSN
—
Svazek periodika
2020
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
29-52
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—