Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Roma Identity and Education - Comparative Research

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F17%3A63518404" target="_blank" >RIV/70883521:28150/17:63518404 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.tojet.net/special/2017_12_1.pdf" target="_blank" >http://www.tojet.net/special/2017_12_1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Roma Identity and Education - Comparative Research

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is a report of studies conducted by the authors in the Roma commnunity in the Czech Republic and Slovakia. After a brief introduction and characteristics of the researched group, the theoretical basis of the research and a methodological approach was presented. The project was supposed to be an attempt to show the difference with Roma education and the dominant community in their country of residence. The research objective of the project would be to identify Roma perceptions of education and school duty. Identify and understand the relationship between the Roma identity and their relation to education and participation. Three areas were analyzed: identitiea, culture and education. The identification of their identities, their participation in culture and the education of the culturally dominant group are indicated. The conclusions show the current situation of the Roma in these areas and possible recommendations or solutions for the future.

  • Název v anglickém jazyce

    Roma Identity and Education - Comparative Research

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is a report of studies conducted by the authors in the Roma commnunity in the Czech Republic and Slovakia. After a brief introduction and characteristics of the researched group, the theoretical basis of the research and a methodological approach was presented. The project was supposed to be an attempt to show the difference with Roma education and the dominant community in their country of residence. The research objective of the project would be to identify Roma perceptions of education and school duty. Identify and understand the relationship between the Roma identity and their relation to education and participation. Three areas were analyzed: identitiea, culture and education. The identification of their identities, their participation in culture and the education of the culturally dominant group are indicated. The conclusions show the current situation of the Roma in these areas and possible recommendations or solutions for the future.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Turkish Online Journal of Educational Technology

  • ISSN

    2146-7242

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    December

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    658-665

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85044709093