Sociální pedagogika jako nástro udržitelnosti?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F22%3A73618959" target="_blank" >RIV/61989592:15260/22:73618959 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.academia.edu/97682830/Pr%C3%ADbeh_soci%C3%A1lnej_pedagogiky" target="_blank" >https://www.academia.edu/97682830/Pr%C3%ADbeh_soci%C3%A1lnej_pedagogiky</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sociální pedagogika jako nástro udržitelnosti?
Popis výsledku v původním jazyce
Aniž si to uvědomujeme, každý den řešíme problémy spojené s globálním prostředím. V životě, který vedeme, se sociální dimenze sociální pedagogiky přelévá za hranice naší skupiny, za hranice státu až za hranice kontinentu. Abychom neohrozili budoucí generace, a přesto dokázali udržet své základní potřeby a zachovat životní prostředí, snažíme se o udržitelnost. Je na čase hovořit v sociální pedagogice o eko-sociální dimenzi? Může být sociální pedagogika nástrojem pro vyrovnání se s výzvami, kterým čelíme? Na to hledáme odpověď v této části monografie, během níž představíme pojem planetární sociální pedagogika.
Název v anglickém jazyce
Social pedagogy as a tool of sustainability?
Popis výsledku anglicky
Without realising it, we deal with issues related to the global environment every day. In the lives we lead, the social dimension of social pedagogy spills over beyond the boundaries of our group, beyond the boundaries of the state we live in, behind the boundaries of the continent. In order not to endanger future generations, and yet to be able to maintain our basic needs and preserve the environment, we strive for sustainability. Is it time to talk about the eco-social dimension in social pedagogy? Can social pedagogy be a tool to cope with the challenges we face? This is what we seek to answer in this part of the monograph, during which we introduce the concept of planetary social pedagogy.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Príbeh sociálnej pedagogiky. Vývoj, aktuálny stav abudúcnosť sociálnej pedagogiky v slovensko-českom prostredí
ISBN
978-80-568-0533-6
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
122-135
Počet stran knihy
182
Název nakladatele
TYPI Universitatis Tyrnaviensis
Místo vydání
Trnava
Kód UT WoS kapitoly
—