Hodnoty a volný čas: nové výzvy pro sociální pedagogiku a pedagogiku volného času
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F23%3A73619303" target="_blank" >RIV/61989592:15260/23:73619303 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.5507/cmtf.22.24462363" target="_blank" >https://doi.org/10.5507/cmtf.22.24462363</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/cmtf.22.24462363" target="_blank" >10.5507/cmtf.22.24462363</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnoty a volný čas: nové výzvy pro sociální pedagogiku a pedagogiku volného času
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie přináší výsledky ojedinělého longitudinálního výzkumu hodnot, volného času a jejich vzájemné interakce, který byl prováděn mezi lety 2009-2021. Výzkum je podle věku a pohlaví reprezentativní pro populaci České republiky. Vzájemné vztahy obou zkoumaných fenoménů jsou nahlíženy z pohledu sociální pedagogiky a pedagogiky volného času. Aktivity ve volném čase jsou členěny do devíti kategorií. U každé kategorie jsou sledovány jak závislosti na sociodemografických faktorech, tak především její interakce s cílovými a instrumentálními hodnotami. Výsledná zjištění u každé kategorie jsou vyhodnocovány s ohledem na jejich pedagogické dopady.
Název v anglickém jazyce
Values and leisure: new challenges to social and leisure pedagogy
Popis výsledku anglicky
The book presents the results of a unique longitudinal study of leisure and values conducted between 2009 and 2021. The research is representative of the population of the Czech Republic according to age and gender. The interrelationships between the two phenomena under study are viewed from the perspective of social and leisure pedagogy. Leisure activities are divided into nine categories. For each category, the dependencies on socio-demographic factors as well as interactions with terminal and instrumental values are examined. The resulting findings for each category are evaluated in terms of their pedagogical implications.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-6236-3
Počet stran knihy
538
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—