Co se mění v komunikaci papežů s nástupem sociálních médií?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F23%3A73622145" target="_blank" >RIV/61989592:15260/23:73622145 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333202032" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333202032</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Co se mění v komunikaci papežů s nástupem sociálních médií?
Popis výsledku v původním jazyce
Komunikační prostor a technologie se za posledních dvacet let hluboce proměnil.Změny zasáhly nejen do nových technologických možností, ale i do způsobu komunikace,který nové technologie bezpodmínečně provází. Světoví lídři včetně těch křesťanskýchrozšířili svou komunikaci do digitálního prostoru. V katolickém světě mluvíme o digitálním papežství a pozorujeme nárůst komunity sledující papeže na sociálních sítích. Našestudie se zabývá tím, jak se proměňuje v souvislosti s těmito změnami jazyk svatého stolcev textech, které se týkají médií a které vycházejí každoročně k Světovému dni sdělovacíchprostředků. Výzkumný korpus se skládá z poselství posledních tří papežů od roku 1995, kdyvznikla doména vatican.va, až do roku 2022. Pomocí textové analýzy jsme dokázali, že kroměběžné změny terminologie, která většinou provází nástup nových technologií, se proměňujei přístup papežů co by církevních autorit ke komunitě a proměňuje se i komunita, které jsoutexty poselství určeny.
Název v anglickém jazyce
What is changing in the communication of popes with the advent of social media?
Popis výsledku anglicky
The last twenty years have brought profound changes in communication andtechnology. World leaders have extended their communication into the digital space. In theCatholic world, we speak of a digital papacy, seeing the growth of a community following thePope on social media. Our study looks at how the language of the Holy See is changing inmedia-related texts published annually for World Communications Day. The research corpusconsists of the messages of the last three popes – from 1995, when the vatican.va domain wascreated, up to 2022. Using textual analysis, we show that, in addition to the normal changein terminology, the approach of the popes as the ecclesiastical authorities to the communityis changing, and the community itself is also changing. For example, the word ‘must,’ whichwas widely used in messages until the rise of social networks, has completely disappearedfrom the texts in the last few years. Our study leads us to posit that not only is there a changein how the popes address the Catholic community, but there is also a paradigm shift in society and culture.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Prominent – celebrita – outsider Premeny mediálneho obrazu známych ľudí vo verejnom priestore
ISBN
978-80-561-1085-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
38-58
Název nakladatele
VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku
Místo vydání
Ružomberok
Místo konání akce
Slovensko, Ružomberok
Datum konání akce
9. 11. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—