Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Co se mění v komunikaci papežů s nástupem sociálních médií?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F23%3A73622145" target="_blank" >RIV/61989592:15260/23:73622145 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333202032" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333202032</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Co se mění v komunikaci papežů s nástupem sociálních médií?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Komunikační prostor a technologie se za posledních dvacet let hluboce proměnil.Změny zasáhly nejen do nových technologických možností, ale i do způsobu komunikace,který nové technologie bezpodmínečně provází. Světoví lídři včetně těch křesťanskýchrozšířili svou komunikaci do digitálního prostoru. V katolickém světě mluvíme o digitálním papežství a pozorujeme nárůst komunity sledující papeže na sociálních sítích. Našestudie se zabývá tím, jak se proměňuje v souvislosti s těmito změnami jazyk svatého stolcev textech, které se týkají médií a které vycházejí každoročně k Světovému dni sdělovacíchprostředků. Výzkumný korpus se skládá z poselství posledních tří papežů od roku 1995, kdyvznikla doména vatican.va, až do roku 2022. Pomocí textové analýzy jsme dokázali, že kroměběžné změny terminologie, která většinou provází nástup nových technologií, se proměňujei přístup papežů co by církevních autorit ke komunitě a proměňuje se i komunita, které jsoutexty poselství určeny.

  • Název v anglickém jazyce

    What is changing in the communication of popes with the advent of social media?

  • Popis výsledku anglicky

    The last twenty years have brought profound changes in communication andtechnology. World leaders have extended their communication into the digital space. In theCatholic world, we speak of a digital papacy, seeing the growth of a community following thePope on social media. Our study looks at how the language of the Holy See is changing inmedia-related texts published annually for World Communications Day. The research corpusconsists of the messages of the last three popes – from 1995, when the vatican.va domain wascreated, up to 2022. Using textual analysis, we show that, in addition to the normal changein terminology, the approach of the popes as the ecclesiastical authorities to the communityis changing, and the community itself is also changing. For example, the word ‘must,’ whichwas widely used in messages until the rise of social networks, has completely disappearedfrom the texts in the last few years. Our study leads us to posit that not only is there a changein how the popes address the Catholic community, but there is also a paradigm shift in society and culture.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Prominent – celebrita – outsider Premeny mediálneho obrazu známych ľudí vo verejnom priestore

  • ISBN

    978-80-561-1085-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    38-58

  • Název nakladatele

    VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku

  • Místo vydání

    Ružomberok

  • Místo konání akce

    Slovensko, Ružomberok

  • Datum konání akce

    9. 11. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku