Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The prestige of social work from the perspective of students of social work and other helping professions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F23%3A73622469" target="_blank" >RIV/61989592:15260/23:73622469 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02615479.2023.2263028" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02615479.2023.2263028</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/02615479.2023.2263028" target="_blank" >10.1080/02615479.2023.2263028</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The prestige of social work from the perspective of students of social work and other helping professions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The prestige of social work is a challenging topic for social workers. For the purpose of this study, prestige is treated as a position on a scale, which then influences the symbolic power of the holder of the profession. It is the recognition by students of the distance/proximity of frequently collaborating professions on this scale that is seen as the main benefit. 3056 students from various helping professions answered an online structured questionnaire about how they perceive the prestige of social work, compared to the other helping professions. The data confirmed the association between the field of study, students’ experience with the profession, year of study, and perceptions of the prestige of the social work profession. The overall results include the finding that social work is perceived as a profession with low prestige, however, the perceived prestige can be increased by personal experience. As progressing in their study, social work students perceive the prestige of social work as lower. The results thus revealed new challenges for educational institutions that can and should contribute to raising the prestige of social work.

  • Název v anglickém jazyce

    The prestige of social work from the perspective of students of social work and other helping professions

  • Popis výsledku anglicky

    The prestige of social work is a challenging topic for social workers. For the purpose of this study, prestige is treated as a position on a scale, which then influences the symbolic power of the holder of the profession. It is the recognition by students of the distance/proximity of frequently collaborating professions on this scale that is seen as the main benefit. 3056 students from various helping professions answered an online structured questionnaire about how they perceive the prestige of social work, compared to the other helping professions. The data confirmed the association between the field of study, students’ experience with the profession, year of study, and perceptions of the prestige of the social work profession. The overall results include the finding that social work is perceived as a profession with low prestige, however, the perceived prestige can be increased by personal experience. As progressing in their study, social work students perceive the prestige of social work as lower. The results thus revealed new challenges for educational institutions that can and should contribute to raising the prestige of social work.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Social Work Education

  • ISSN

    0261-5479

  • e-ISSN

    1470-1227

  • Svazek periodika

    2023

  • Číslo periodika v rámci svazku

    OCT 2023

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    001090467500001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85175441901