Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jsou v matematických třídách matematicky nadaní žáci?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F07%3A00004824" target="_blank" >RIV/61989592:15310/07:00004824 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jsou v matematických třídách matematicky nadaní žáci?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Práce s talenty ve speciálních třídách má v ČR dlouholetou tradici. Kritérium pro zařazení žáků do těchto tříd se v současnosti omezuje především na úspěšné vyřešení písemného didaktického testu z matematiky. V krátkém článku jsme se pokusili zjistit úroveň matematického nadání (hodnotu matematického kvocientu) studentů prvních ročníku speciálních tříd gymnázií zaměřených na matematiku a porovnat výsledky se studenty běžných gymnaziálních tříd. Za nástroj pro zjištění matematického kvocientu byl vybrántest KALKULIE IV, vzhledem k možnosti jeho aplikace na populaci 15.-16. letých.

  • Název v anglickém jazyce

    Are matematically gifted students in matematical classes?

  • Popis výsledku anglicky

    Identification and developing the mathematical gift of gymnasial students are considered to be a very important part of teachers? work. The text shows one of the possibilities how to use the available psycho diagnostic instruments for identifying the MQof gifted students. At the end we summarize some of the results of the research, which took place in gymnasial mathematical classes.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BA - Obecná matematika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/2E06029" target="_blank" >2E06029: Výzkum nových metod soutěží tvořivosti mládeže zaměřených na motivaci pro vědecko výzkumnou činnost v oblasti přírodních věd, obzvláště v oborech matematických, fyzikálních a chemických</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Ani jeden matematický talent nazmar III.

  • ISBN

    978-80-7290-332-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    179-183

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku