Jsou v matematických třídách matematicky nadaní žáci?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F07%3A00004824" target="_blank" >RIV/61989592:15310/07:00004824 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jsou v matematických třídách matematicky nadaní žáci?
Popis výsledku v původním jazyce
Práce s talenty ve speciálních třídách má v ČR dlouholetou tradici. Kritérium pro zařazení žáků do těchto tříd se v současnosti omezuje především na úspěšné vyřešení písemného didaktického testu z matematiky. V krátkém článku jsme se pokusili zjistit úroveň matematického nadání (hodnotu matematického kvocientu) studentů prvních ročníku speciálních tříd gymnázií zaměřených na matematiku a porovnat výsledky se studenty běžných gymnaziálních tříd. Za nástroj pro zjištění matematického kvocientu byl vybrántest KALKULIE IV, vzhledem k možnosti jeho aplikace na populaci 15.-16. letých.
Název v anglickém jazyce
Are matematically gifted students in matematical classes?
Popis výsledku anglicky
Identification and developing the mathematical gift of gymnasial students are considered to be a very important part of teachers? work. The text shows one of the possibilities how to use the available psycho diagnostic instruments for identifying the MQof gifted students. At the end we summarize some of the results of the research, which took place in gymnasial mathematical classes.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BA - Obecná matematika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/2E06029" target="_blank" >2E06029: Výzkum nových metod soutěží tvořivosti mládeže zaměřených na motivaci pro vědecko výzkumnou činnost v oblasti přírodních věd, obzvláště v oborech matematických, fyzikálních a chemických</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Ani jeden matematický talent nazmar III.
ISBN
978-80-7290-332-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
179-183
Název nakladatele
Univerzita Karlova
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—