O jedné z metod vzdělávání matematicky nadaných žáků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F04%3A00005391" target="_blank" >RIV/61989592:15310/04:00005391 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
O jedné z metod vzdělávání matematicky nadaných žáků
Popis výsledku v původním jazyce
Metody vzdělávání žáků nadaných na matematiku jsou v poslední době velmi často diskutovanou oblastí, neboť jejich důležitost je bezesporná. V příspěvku je uvedena jedna z možných metod, která je u nás opomíjena, přestože by mohla být s úspěchem aplikována například ve vzdělávání matematicky nadaných středoškoláků. Jedná se o Renzulliho metodu otáčivých dveří. Článek odhaluje možnosti využití výše zmiňované metody v hodinách matematiky na gymnáziích se zaměřením na matematiku s ohledem na specifické požadavky na výuku talentovaných žáků.
Název v anglickém jazyce
About one method of education of matematically gifted students.
Popis výsledku anglicky
The methods of education of mathematically gifted students belong among frequently discussed topics nowadays because they are very important. The contribution describes one of the possible mezhods which is being omitted even though it could be used successfully, for example in the education of mathematically gifted students at secondary schools. It is the Renzulli's revolving door. The contribution shows the posssibilities of using this method in matematic lessons at grammer schools which are aimed at mathematics with respect to specific demand on education of the gifted students.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F03%2F1446" target="_blank" >GA406/03/1446: Měnící se role učitele a žáka v nastupující informační společnosti ve vztahu k požadavkům státní koncepce informační politiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník ke konferenci Reflexe současných problémů pedagogiky v disertačních pracích studentů doktorského studijního programu II.
ISBN
80-7220-201-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
Votobia
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—