Vyhodnocení dotazníkového šetření v rámci projektu "Vzdělávání pedagogů v oblasti aplikace prostředků ICT ve výuce fyziky".
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F08%3A00005715" target="_blank" >RIV/61989592:15310/08:00005715 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Education of teachers in ICT applications for teaching physics at primary and secondary schools
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the paper is to discuss the results of the research in the field of using multimedia , ICT, in teaching and learning Physics in the Czech Republic. The first part of the project was realized in 2005, where the analysis of available multimediaresources and their use at schools was done. Evaluation criteria for multimedia materials were summarized. According to the findings in the second part of the project courses for physics teachers in using ICT were created. Basic tools for computer measurements (data processing, procedure management), basic tools for modelling and simulations (including internet tools); work in a virtual laboratory, especially in applets/physlets, work in a distant laboratory, ability to use it effectively, and knowledgeof appropriate freeware, shareware and software were presented. There were for example courses: Interactive Physics in teaching physics, Mathematica and Mathematica CalcCenter in teaching physics, Digital phototechniques in laboratories
Název v anglickém jazyce
Education of teachers in ICT applications for teaching physics at primary and secondary schools
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to discuss the results of the research in the field of using multimedia , ICT, in teaching and learning Physics in the Czech Republic. The first part of the project was realized in 2005, where the analysis of available multimediaresources and their use at schools was done. Evaluation criteria for multimedia materials were summarized. According to the findings in the second part of the project courses for physics teachers in using ICT were created. Basic tools for computer measurements (data processing, procedure management), basic tools for modelling and simulations (including internet tools); work in a virtual laboratory, especially in applets/physlets, work in a distant laboratory, ability to use it effectively, and knowledgeof appropriate freeware, shareware and software were presented. There were for example courses: Interactive Physics in teaching physics, Mathematica and Mathematica CalcCenter in teaching physics, Digital phototechniques in laboratories
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/2E06029" target="_blank" >2E06029: Výzkum nových metod soutěží tvořivosti mládeže zaměřených na motivaci pro vědecko výzkumnou činnost v oblasti přírodních věd, obzvláště v oborech matematických, fyzikálních a chemických</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Problems of Education in the 21st Century
ISSN
1822-7864
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
N
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—