Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Concepts and fuzzy sets: Misunderstandings, misconceptions, and oversights

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F09%3A00010271" target="_blank" >RIV/61989592:15310/09:00010271 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Concepts and fuzzy sets: Misunderstandings, misconceptions, and oversights

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The psychology of concepts has been undergoing significant changes since the early 1970s, when the classical view of concepts was seriously challenged by convincing experimental evidence that conceptual categories never have sharp boundaries. Some researchers recognized already in the early 1970s that fuzzy set theory and fuzzy logic were potentially suitable for modeling of concepts and obtained encouraging results. This positive attitude abruptly changed in the early 1980s, and since that time fuzzy set theory and fuzzy logic have been portrayed as problematic and unsuitable for representing and dealing with concepts. Our aim in this paper is to identify some of the most notorious claims regarding fuzzy set theory and fuzzy logic that have propagatedthrough the literature on psychology of concepts and to show that they are, by and large, false. We trace the origin and propagation of these claims within the literature in this area. It is shown in detail that these claims are consiste

  • Název v anglickém jazyce

    Concepts and fuzzy sets: Misunderstandings, misconceptions, and oversights

  • Popis výsledku anglicky

    The psychology of concepts has been undergoing significant changes since the early 1970s, when the classical view of concepts was seriously challenged by convincing experimental evidence that conceptual categories never have sharp boundaries. Some researchers recognized already in the early 1970s that fuzzy set theory and fuzzy logic were potentially suitable for modeling of concepts and obtained encouraging results. This positive attitude abruptly changed in the early 1980s, and since that time fuzzy set theory and fuzzy logic have been portrayed as problematic and unsuitable for representing and dealing with concepts. Our aim in this paper is to identify some of the most notorious claims regarding fuzzy set theory and fuzzy logic that have propagatedthrough the literature on psychology of concepts and to show that they are, by and large, false. We trace the origin and propagation of these claims within the literature in this area. It is shown in detail that these claims are consiste

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BD - Teorie informace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Approximate Reasoning

  • ISSN

    0888-613X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    51

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus