Srovnání programů pro tvorbu virtuálních chemických experimentů použitých při výuce elektrochemické řady
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F10%3A10217187" target="_blank" >RIV/61989592:15310/10:10217187 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Srovnání programů pro tvorbu virtuálních chemických experimentů použitých při výuce elektrochemické řady
Popis výsledku v původním jazyce
Provedení reálného chemického experimentu ve školské praxi skrývá mnohá úskalí, například nebezpečí úrazu studenta, cena pomůcek a chemikálií, nedostatek zařízení a chemického skla. V mnoha případech však mohou být reálné experimenty nahrazeny experimenty virtuálními, které již byly vyzkoušeny na střední škole v Přerově během výuky tematu "elektrochemická řada napětí kovů" za pomoci modelových softwarů Crocodile Chemistry a Virtual Chemistry Lab.
Název v anglickém jazyce
A comparison of programs computer for the formation of virtual chemistry experiments used in the teaching of electrochemical series
Popis výsledku anglicky
Performing of the real chemical experiments in school educational practise is facing of many obstacles e.g. risk of student's health injury, chemical ingredients ma terial prices and lack of needed instruments, equipment or glassware. In many cases the virtual experiments provided in the imaginary lab are able to substitute the real experiments. The virtual experiment was used into the chemistry lessons at SPS Prerov during lecturing of electrochemical scale of metals. Two modelling software applications used for the creation of simulated chemical experiment have been compared: Crocodile Chemistry (trialware) and Virtual Chemistry Lab (freeware). This entry contains the comparison of outputs from both programs including assembly and sketch of apparatus, graphic flow of chemical reactions and testing questions. These sketches generated from both programs can be compared with the apparatus sketch published in the basic text book used for chemistry education.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.09.0040" target="_blank" >EE2.3.09.0040: Přírodovědec - Rozvoj odborných kompetencí talentovaných studentů středních škol ve vědecko výzkumné práci v oblasti přírodních věd</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Media4U Magazine
ISSN
1214-9187
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
X3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—