Real and virtual environment interactions in early chemistry education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F11%3AA120126K" target="_blank" >RIV/61988987:17310/11:A120126K - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62690094:18470/11:10067927
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Real and virtual environment interactions in early chemistry education
Popis výsledku v původním jazyce
The role of real experiment in science education is also in time of virtual communication irreplaceable. At the same time the real life brings more virtual environment items, new virtual worlds etc. . The ob-jective of this article is to describe possibilities and their limits in the use of vir-tual environment supporting chemistry education, paying special attention to the primary chemistry instruction. It means effectiveness of the computer simu-lations and natural science (chemical) animations applied in primary science education (basic school, years 8 - 9), either independently, or in various com-binations with real experiment. The core of the provided researches is to conclude relations, regularities and recommendations for meaningful and ef-fective use of computer simulations and animations, remote and virtual labora-tories, remote sensing, and to research pedagogical-psychological phenomena as pre-concepts, individual learning styles, visual literacy etc.
Název v anglickém jazyce
Real and virtual environment interactions in early chemistry education
Popis výsledku anglicky
The role of real experiment in science education is also in time of virtual communication irreplaceable. At the same time the real life brings more virtual environment items, new virtual worlds etc. . The ob-jective of this article is to describe possibilities and their limits in the use of vir-tual environment supporting chemistry education, paying special attention to the primary chemistry instruction. It means effectiveness of the computer simu-lations and natural science (chemical) animations applied in primary science education (basic school, years 8 - 9), either independently, or in various com-binations with real experiment. The core of the provided researches is to conclude relations, regularities and recommendations for meaningful and ef-fective use of computer simulations and animations, remote and virtual labora-tories, remote sensing, and to research pedagogical-psychological phenomena as pre-concepts, individual learning styles, visual literacy etc.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0359" target="_blank" >GA406/09/0359: Možnosti a meze interakce reálného a virtuálního prostředí v počátečním přírodovědném vzdělávání</a><br>
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Information and Communication Technology in Education. Proceedings.
ISBN
978-80-7368-979-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
446
Strana od-do
63-70
Název nakladatele
University of Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Rožnov pod Radohoštěm
Datum konání akce
13. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—