Reálný a virtuální chemický experiment - současnost a perspektivy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F09%3A00002460" target="_blank" >RIV/62690094:18440/09:00002460 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Reálný a virtuální chemický experiment - současnost a perspektivy
Popis výsledku v původním jazyce
Studie se zaměřuje na význam metodologických aspektů chemického vzdělávání v období informační společnosti. V úvodu se zamýšlíme nad významem využití informačních a komunikačních technologií při podpoře základních metod přírodovědného a zejména chemického poznávání a jejich průmětem do školního kurikula. Popsány a příklady doloženy jsou vybrané přístupy k využití kombinace reálného a virtuálního prostředí při podpoře experimentálních činností žáků a studentů - vzdálené laboratoře, vzdálená měření a virtuální laboratoře. V závěru se pokoušíme nastínit výhody i problematická místa zavádění těchto technologií do pedagogické praxe především všeobecného vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Real and Virtual Chemical Experiment - Present and Perspectives
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the importance of methodological aspects in the chemical education at time of information society. The introduction contents our thinking about using of ICT on science/chemistry methods and their application in the school curriculum.Selected approaches to combination of real and virtual environment using for student's experimental activities are described and by examples completed - remote laboratory, remote sensing and virtual laboratory. We are trying to orientate the conclusionto advantages and limits for the incorporation of mentioned technologies in the pedagogical practice of general education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0359" target="_blank" >GA406/09/0359: Možnosti a meze interakce reálného a virtuálního prostředí v počátečním přírodovědném vzdělávání</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Súčasnosť a perspektívy didaktiky chémie II. : zborník z medzinárodnej konferencie
ISBN
978-80-8083-751-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita Mateja Bela
Místo vydání
Banská Bystrica
Místo konání akce
Donovaly, Slovensko
Datum konání akce
27. 5. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—