Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Possibilities of Real and Virtual Environment Interaction in Primary Chemistry Education.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F09%3A00002461" target="_blank" >RIV/62690094:18440/09:00002461 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Possibilities of Real and Virtual Environment Interaction in Primary Chemistry Education.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The objective of this article is to describe possibilities and their limits in the use of virtual environment supporting chemistry education, paying special attention to the primary chemistry instruction. It means effectiveness of the computer simulations and natural science (chemical) animations applied in primary science education (basic school, years 8 - 9), either independently, or in various combinations with real experiment. The core of the provided researches is to conclude relations, regularities and recommendations for meaningful and effective use of computer simulations and animations, remote and virtual laboratories, remote sensing, and to research pedagogical-psychological phenomena as pre-concepts, individual learning styles, visual literacy etc. From results of our research and development projects we can formulate a few base approaches to WWW-support of natural science (chemistry) education.

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities of Real and Virtual Environment Interaction in Primary Chemistry Education.

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of this article is to describe possibilities and their limits in the use of virtual environment supporting chemistry education, paying special attention to the primary chemistry instruction. It means effectiveness of the computer simulations and natural science (chemical) animations applied in primary science education (basic school, years 8 - 9), either independently, or in various combinations with real experiment. The core of the provided researches is to conclude relations, regularities and recommendations for meaningful and effective use of computer simulations and animations, remote and virtual laboratories, remote sensing, and to research pedagogical-psychological phenomena as pre-concepts, individual learning styles, visual literacy etc. From results of our research and development projects we can formulate a few base approaches to WWW-support of natural science (chemistry) education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0359" target="_blank" >GA406/09/0359: Možnosti a meze interakce reálného a virtuálního prostředí v počátečním přírodovědném vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Development of science and technology education in central and eastern Europe : proceedings

  • ISBN

    978-9986-38-978-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Šiauliu universitetas

  • Místo vydání

    Šiauliai

  • Místo konání akce

    Šiauliai, Litva

  • Datum konání akce

    15. 6. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku