Possibilities of Real and Virtual Environment Interaction in Primary Chemistry Education.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F09%3A00002461" target="_blank" >RIV/62690094:18440/09:00002461 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Possibilities of Real and Virtual Environment Interaction in Primary Chemistry Education.
Popis výsledku v původním jazyce
The objective of this article is to describe possibilities and their limits in the use of virtual environment supporting chemistry education, paying special attention to the primary chemistry instruction. It means effectiveness of the computer simulations and natural science (chemical) animations applied in primary science education (basic school, years 8 - 9), either independently, or in various combinations with real experiment. The core of the provided researches is to conclude relations, regularities and recommendations for meaningful and effective use of computer simulations and animations, remote and virtual laboratories, remote sensing, and to research pedagogical-psychological phenomena as pre-concepts, individual learning styles, visual literacy etc. From results of our research and development projects we can formulate a few base approaches to WWW-support of natural science (chemistry) education.
Název v anglickém jazyce
Possibilities of Real and Virtual Environment Interaction in Primary Chemistry Education.
Popis výsledku anglicky
The objective of this article is to describe possibilities and their limits in the use of virtual environment supporting chemistry education, paying special attention to the primary chemistry instruction. It means effectiveness of the computer simulations and natural science (chemical) animations applied in primary science education (basic school, years 8 - 9), either independently, or in various combinations with real experiment. The core of the provided researches is to conclude relations, regularities and recommendations for meaningful and effective use of computer simulations and animations, remote and virtual laboratories, remote sensing, and to research pedagogical-psychological phenomena as pre-concepts, individual learning styles, visual literacy etc. From results of our research and development projects we can formulate a few base approaches to WWW-support of natural science (chemistry) education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0359" target="_blank" >GA406/09/0359: Možnosti a meze interakce reálného a virtuálního prostředí v počátečním přírodovědném vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Development of science and technology education in central and eastern Europe : proceedings
ISBN
978-9986-38-978-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
Šiauliu universitetas
Místo vydání
Šiauliai
Místo konání akce
Šiauliai, Litva
Datum konání akce
15. 6. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—