Nové e-learningové strategie poznávání reálného světa v pedagogických vědách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F09%3AA0900UUQ" target="_blank" >RIV/61988987:17450/09:A0900UUQ - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11320/09:10069727
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A new e-learning strategy for cognition of the real world in teaching and learning Science
Popis výsledku v původním jazyce
Computer supported inquiry based learning environments are developing along the lines of integrated learning and combining multiple approaches; but till now, they have rarely included virtual and remote experimental environments to form a unified body ofinformation and knowledge in both collaborative and constructivist way. With progress in information technologies, the chance to handle real objects by application of remote and virtual experiments across the Internet has emerged. This paper will describe how a scientifically exact and problem-solving-oriented remote and virtual science experimental environment might help to build a new strategy for science education.
Název v anglickém jazyce
A new e-learning strategy for cognition of the real world in teaching and learning Science
Popis výsledku anglicky
Computer supported inquiry based learning environments are developing along the lines of integrated learning and combining multiple approaches; but till now, they have rarely included virtual and remote experimental environments to form a unified body ofinformation and knowledge in both collaborative and constructivist way. With progress in information technologies, the chance to handle real objects by application of remote and virtual experiments across the Internet has emerged. This paper will describe how a scientifically exact and problem-solving-oriented remote and virtual science experimental environment might help to build a new strategy for science education.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0242" target="_blank" >GA406/09/0242: Evaluace eLearningu - systémový přístup</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The New EducationalReview
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Svazek periodika
vol. 17
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—