Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Remote and Open Laboratory in Science Education - Technological, Educational and Psychological Issues

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F11%3A10109138" target="_blank" >RIV/00216208:11320/11:10109138 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://congress.hbmeu.ac.ae/downloads/eLearning-Conference-2011.pdf" target="_blank" >http://congress.hbmeu.ac.ae/downloads/eLearning-Conference-2011.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/DEST.2010.5610618" target="_blank" >10.1109/DEST.2010.5610618</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Remote and Open Laboratory in Science Education - Technological, Educational and Psychological Issues

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Computer supported inquiry based learning environments are developing along the lines of integrated learning and combining multiple approaches; but till now, they have rarely included virtual and remote experimental environments to form a unified body ofinformation and knowledge in both collaborative and constructivist way. With progress in information technologies, the chance to handle real objects by application of remote and virtual experiments across the Internet has emerged. This paper will describe how a scientifically exact and problem-solving-oriented remote and virtual science experimental environment might help to build a new strategy for science education. The main features of the new strategy are (1) the observations and control of real world phenomena, possibly materialized in data, their processing and evaluation, (2) verification of hypotheses combined with the development of critical thinking, supported by (3) sophisticated relevant information search, classification a

  • Název v anglickém jazyce

    Remote and Open Laboratory in Science Education - Technological, Educational and Psychological Issues

  • Popis výsledku anglicky

    Computer supported inquiry based learning environments are developing along the lines of integrated learning and combining multiple approaches; but till now, they have rarely included virtual and remote experimental environments to form a unified body ofinformation and knowledge in both collaborative and constructivist way. With progress in information technologies, the chance to handle real objects by application of remote and virtual experiments across the Internet has emerged. This paper will describe how a scientifically exact and problem-solving-oriented remote and virtual science experimental environment might help to build a new strategy for science education. The main features of the new strategy are (1) the observations and control of real world phenomena, possibly materialized in data, their processing and evaluation, (2) verification of hypotheses combined with the development of critical thinking, supported by (3) sophisticated relevant information search, classification a

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The 4th Conference on e-Learning Excellence in the Middle East proceedings

  • ISBN

    99903-73-19-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    354-361

  • Název nakladatele

    Cathay Printing Ltd

  • Místo vydání

    Dubai, UAE

  • Místo konání akce

    Dubai, UAE

  • Datum konání akce

    30. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku