Remote and Open Laboratory in Science Education - Technological, Educational and Psychological Issues
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F09%3A10069852" target="_blank" >RIV/00216208:11320/09:10069852 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Remote and Open Laboratory in Science Education - Technological, Educational and Psychological Issues
Popis výsledku v původním jazyce
This paper will describe how a scientifically exact and problem-solving-oriented remote and virtual science experimental environment might help to build a new strategy for science education. The main features of the new strategy are (1) the remote observations and control of real world phenomena, possibly materialized in data, their processing and evaluation, (2) verification of hypotheses combined with the development of critical thinking, supported by (3) sophisticated relevant information search, classification and storing tools and (4) collaborative environment, supporting argumentative writing and teamwork. Remote and Open Laboratory has been developed and used by Charles University in Prague since 1996, offered to science students and teachers since 2003.
Název v anglickém jazyce
Remote and Open Laboratory in Science Education - Technological, Educational and Psychological Issues
Popis výsledku anglicky
This paper will describe how a scientifically exact and problem-solving-oriented remote and virtual science experimental environment might help to build a new strategy for science education. The main features of the new strategy are (1) the remote observations and control of real world phenomena, possibly materialized in data, their processing and evaluation, (2) verification of hypotheses combined with the development of critical thinking, supported by (3) sophisticated relevant information search, classification and storing tools and (4) collaborative environment, supporting argumentative writing and teamwork. Remote and Open Laboratory has been developed and used by Charles University in Prague since 1996, offered to science students and teachers since 2003.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROCEEDINGS OF THE ITI 2009 31ST INTERNATIONAL CONFERENCE ON INFORMATION TECHNOLOGY INTERFACES
ISBN
978-953-7138-15-8
ISSN
1330-1012
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Stiffler
Místo vydání
Dubrovnik - Cavtat
Místo konání akce
Cavtat/Dubrovnik, Croatia
Datum konání akce
22. 6. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000272790600070