A New Virtual and Remote Experimental Environment for Teaching and Learning Science
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F09%3A10069728" target="_blank" >RIV/00216208:11320/09:10069728 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A New Virtual and Remote Experimental Environment for Teaching and Learning Science
Popis výsledku v původním jazyce
This chapter describes how a scientifically exact and problem-solving-oriented remote and virtual science experimental environment might help to build a new strategy for science education. The main features are: the remote observations and control of real world phenomena, their processing and evaluation, verification of hypotheses combined with the development of critical thinking, supported by sophisticated relevant information search, classification and storing tools and collaborative environment, supporting argumentative writing and teamwork, public presentations and defense of achieved results, all either in real presence, in telepresence or in combination of both. Only then real understanding of generalized science laws and their consequences canbe developed.
Název v anglickém jazyce
A New Virtual and Remote Experimental Environment for Teaching and Learning Science
Popis výsledku anglicky
This chapter describes how a scientifically exact and problem-solving-oriented remote and virtual science experimental environment might help to build a new strategy for science education. The main features are: the remote observations and control of real world phenomena, their processing and evaluation, verification of hypotheses combined with the development of critical thinking, supported by sophisticated relevant information search, classification and storing tools and collaborative environment, supporting argumentative writing and teamwork, public presentations and defense of achieved results, all either in real presence, in telepresence or in combination of both. Only then real understanding of generalized science laws and their consequences canbe developed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Education and Technology for a Better World
ISBN
978-3-642-03114-4
ISSN
1868-4238
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Springer, Boston
Místo vydání
Heidelberg, Německo
Místo konání akce
Bento Concalves, Brazil
Datum konání akce
27. 7. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—