Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

New e-learning environments for teaching and learning science

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F08%3A10069719" target="_blank" >RIV/00216208:11320/08:10069719 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    New e-learning environments for teaching and learning science

  • Popis výsledku v původním jazyce

    With progress in information technologies, the chance to handle real objects by application of remote and virtual experiments across the Internet has emerged. This paper will describe how a scientifically exact and problem-solving-oriented remote and virtual science experimental environment might help to build a new strategy for blended science education. The main features of the new strategy are (1) the observations and control of real world phenomena, possibly materialized in data and their processingand evaluation, (2) verification of hypotheses combined with the development of critical thinking, supported by (3) highly sophisticated relevant information search, classification and storing tools and (4) cooperative teamwork, public presentations andthe defense of achieved results, all either in real presence or in telepresence.

  • Název v anglickém jazyce

    New e-learning environments for teaching and learning science

  • Popis výsledku anglicky

    With progress in information technologies, the chance to handle real objects by application of remote and virtual experiments across the Internet has emerged. This paper will describe how a scientifically exact and problem-solving-oriented remote and virtual science experimental environment might help to build a new strategy for blended science education. The main features of the new strategy are (1) the observations and control of real world phenomena, possibly materialized in data and their processingand evaluation, (2) verification of hypotheses combined with the development of critical thinking, supported by (3) highly sophisticated relevant information search, classification and storing tools and (4) cooperative teamwork, public presentations andthe defense of achieved results, all either in real presence or in telepresence.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    LEARNING TO LIVE IN THE KNOWLEDGE SOCIETY

  • ISBN

    978-0-387-09728-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Milan, ITALY,2008

  • Místo konání akce

    Milan, italy

  • Datum konání akce

    7. 9. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000258396800056