New e-learning environments for teaching and learning science
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F08%3A10069719" target="_blank" >RIV/00216208:11320/08:10069719 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
New e-learning environments for teaching and learning science
Popis výsledku v původním jazyce
With progress in information technologies, the chance to handle real objects by application of remote and virtual experiments across the Internet has emerged. This paper will describe how a scientifically exact and problem-solving-oriented remote and virtual science experimental environment might help to build a new strategy for blended science education. The main features of the new strategy are (1) the observations and control of real world phenomena, possibly materialized in data and their processingand evaluation, (2) verification of hypotheses combined with the development of critical thinking, supported by (3) highly sophisticated relevant information search, classification and storing tools and (4) cooperative teamwork, public presentations andthe defense of achieved results, all either in real presence or in telepresence.
Název v anglickém jazyce
New e-learning environments for teaching and learning science
Popis výsledku anglicky
With progress in information technologies, the chance to handle real objects by application of remote and virtual experiments across the Internet has emerged. This paper will describe how a scientifically exact and problem-solving-oriented remote and virtual science experimental environment might help to build a new strategy for blended science education. The main features of the new strategy are (1) the observations and control of real world phenomena, possibly materialized in data and their processingand evaluation, (2) verification of hypotheses combined with the development of critical thinking, supported by (3) highly sophisticated relevant information search, classification and storing tools and (4) cooperative teamwork, public presentations andthe defense of achieved results, all either in real presence or in telepresence.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
LEARNING TO LIVE IN THE KNOWLEDGE SOCIETY
ISBN
978-0-387-09728-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
—
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Milan, ITALY,2008
Místo konání akce
Milan, italy
Datum konání akce
7. 9. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000258396800056