Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

GEOINFORMATICKÁ GRAMOTNOST DĚTÍ A SENIORŮ - MÍRA ZJEDNODUŠENÍ A HRAVOSTI PRO SNAZŠÍ POCHOPENÍ APLIKOVANÝCH ICT

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F10%3A10217721" target="_blank" >RIV/61989592:15310/10:10217721 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    GEOINFORMATICKÁ GRAMOTNOST DĚTÍ A SENIORŮ - MÍRA ZJEDNODUŠENÍ A HRAVOSTI PRO SNAZŠÍ POCHOPENÍ APLIKOVANÝCH ICT

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pro hlavní věkovou skupinu, studenty středních a vysokých škol, jsou dnes metody výuky této disciplíny zformovány v podobě akreditovaných vysokoškolských studijních předmětů. Jak ale vzdělávat v této oblasti žáky 1. stupně základních škol a seniory? Je možné jim jednoduchou formou vysvětlit základní principy oboru a jeho aplikace tak, aby pro ně geoinformatika nebyla strašákem, ale každodenním dobrým pomocníkem? Autoři v příspěvku nabízejí zkušenosti z alternativního vzdělávání obou jmenovaných skupin.Vzdělávání mladších školáků proběhlo v rámci Univerzity dětského věku. Metodou výuky se stalo divadelní představení s velkým množstvím interaktivních výklad okreslujících aktivit. Vzdělávání seniorů probíhalo v rámci Univerzity třetího věku a muselo zohlednit snížené povědomí o ICT, mnohdy až ostych při práci na PC. V loňském roce proběhly tyto dvě naprosto rozdílné přednášky v rozmezí jednoho týdne.

  • Název v anglickém jazyce

    Geoinformation Literacy for Children and Seniors - the Simpli? cation and Playfulness to Help Understand the Applied ICT

  • Popis výsledku anglicky

    Information and communication technologies (ICT) have great in? uence on didactics and forms of education, nowadays. Education forms of geoinformatics are accredited as study programs at universities for the main age group - secondary school students anduniversity students. How are pupils and seniors educated in this area? It is possible to explain them basic principles of an application so that the geoinformatics is not a nightmare for them but an everyday useful helper? Authors of the article o? er their experience with alternative education of the two above mentioned groups. Education of younger pupils takes place within the frame of a project Children's Age University. Education was realized as an interactive theatre performance with explanation of activities. Education of seniors takes place under the scope of University of the Third Age.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2009

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus