On-line výuka u seniorů - co seniorům dala nebo vzala online výuka na univerzitě třetího věku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F22%3A43922728" target="_blank" >RIV/62156489:43670/22:43922728 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
On-line výuka u seniorů - co seniorům dala nebo vzala online výuka na univerzitě třetího věku
Popis výsledku v původním jazyce
V posledních dvou letech se vlivem pandemické situace rozšířila online forma vzdělávání, a to ve všech sférách vzdělávání. Výjimkou nebylo i zájmové seniorské vzdělávání, které je mimo jiné poskytováno na univerzitách třetího věku, které představují jednu z nejznámějších forem zájmového vzdělávání seniorů. Kromě toho, že senioři díky této formě vzdělávání získávají další dovednosti a znalosti a udržují si duševní i fyzické zdraví, podporují či rozvíjejí komunikační a sociální kontakty. Před globální pandemií poskytovaly univerzity třetího věku především prezenční výuku. Nová situace však přinesla nové výzvy. Univerzity třetího věku po celé Evropě se buď rozhodly poskytovat online výuku, nebo dočasně ukončily svou činnost v době pandemie. V tomto příspěvku se zaměřujeme na online výuku během pandemie právě na univerzitě třetího věku. Na základě výsledků dotazníkového šetření uvádíme, jaké zkušenosti měli senioři s online výukou. Identifikujeme přínosy online vzdělávání pro seniory a nevýhody této formy vzdělávání pro tuto cílovou skupinu. K dosažení těchto cílů bylo provedeno kvantitativní výzkumné šetření mezi seniory, kteří se účastnili online výuky na univerzitě třetího věku.
Název v anglickém jazyce
On-line education with seniors - what the seniors got of lack during online teaching at the university of third age
Popis výsledku anglicky
In the last two years, due to the pandemic situation, the online form of education has expanded in all spheres of education. This also affected senior education, which is provided, among other things, at third-age universities, which are one of the most well-known forms of senior education and have a tradition of almost forty years in Europe. Their offer is mostly based on fields in which the university dominates professionally. In addition to gaining additional skills and knowledge and maintaining mental and physical health, seniors gain or develop communication and social contacts through this form of education. Prior to the global pandemic, the universities of the third age provided full-time teaching. However, the new situation has brought new challenges. Universities of the third age across Europe have either decided to provide online tuition or have temporarily ceased their activities during a pandemic. In this paper, we focus on online teaching during a pandemic. Based on the results of the questionnaire survey, we present the experience of seniors with online teaching. We identify the benefits of online education for seniors and the disadvantages of this form of education for this target group. To achieve these goals, a quantitative research survey was conducted among seniors who participated in online activities organized by universities of the third age.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Vybrané aspekty vzdelávania v kontexte otvorenej vedy
ISBN
978-80-572-0243-1
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
158-173
Počet stran knihy
403
Název nakladatele
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Místo vydání
Trnava
Kód UT WoS kapitoly
—