Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On-line výuka u seniorů - co seniorům dala nebo vzala online výuka na univerzitě třetího věku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F22%3A43922728" target="_blank" >RIV/62156489:43670/22:43922728 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    On-line výuka u seniorů - co seniorům dala nebo vzala online výuka na univerzitě třetího věku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V posledních dvou letech se vlivem pandemické situace rozšířila online forma vzdělávání, a to ve všech sférách vzdělávání. Výjimkou nebylo i zájmové seniorské vzdělávání, které je mimo jiné poskytováno na univerzitách třetího věku, které představují jednu z nejznámějších forem zájmového vzdělávání seniorů. Kromě toho, že senioři díky této formě vzdělávání získávají další dovednosti a znalosti a udržují si duševní i fyzické zdraví, podporují či rozvíjejí komunikační a sociální kontakty. Před globální pandemií poskytovaly univerzity třetího věku především prezenční výuku. Nová situace však přinesla nové výzvy. Univerzity třetího věku po celé Evropě se buď rozhodly poskytovat online výuku, nebo dočasně ukončily svou činnost v době pandemie. V tomto příspěvku se zaměřujeme na online výuku během pandemie právě na univerzitě třetího věku. Na základě výsledků dotazníkového šetření uvádíme, jaké zkušenosti měli senioři s online výukou. Identifikujeme přínosy online vzdělávání pro seniory a nevýhody této formy vzdělávání pro tuto cílovou skupinu. K dosažení těchto cílů bylo provedeno kvantitativní výzkumné šetření mezi seniory, kteří se účastnili online výuky na univerzitě třetího věku.

  • Název v anglickém jazyce

    On-line education with seniors - what the seniors got of lack during online teaching at the university of third age

  • Popis výsledku anglicky

    In the last two years, due to the pandemic situation, the online form of education has expanded in all spheres of education. This also affected senior education, which is provided, among other things, at third-age universities, which are one of the most well-known forms of senior education and have a tradition of almost forty years in Europe. Their offer is mostly based on fields in which the university dominates professionally. In addition to gaining additional skills and knowledge and maintaining mental and physical health, seniors gain or develop communication and social contacts through this form of education. Prior to the global pandemic, the universities of the third age provided full-time teaching. However, the new situation has brought new challenges. Universities of the third age across Europe have either decided to provide online tuition or have temporarily ceased their activities during a pandemic. In this paper, we focus on online teaching during a pandemic. Based on the results of the questionnaire survey, we present the experience of seniors with online teaching. We identify the benefits of online education for seniors and the disadvantages of this form of education for this target group. To achieve these goals, a quantitative research survey was conducted among seniors who participated in online activities organized by universities of the third age.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Vybrané aspekty vzdelávania v kontexte otvorenej vedy

  • ISBN

    978-80-572-0243-1

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    158-173

  • Počet stran knihy

    403

  • Název nakladatele

    Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave

  • Místo vydání

    Trnava

  • Kód UT WoS kapitoly