The path to online learning at the University of Third Age or the obstacles to online education for seniors
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F23%3A43923892" target="_blank" >RIV/62156489:43670/23:43923892 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://kamv.cz/public/storage/konf-2022/sbornik_vd2022.pdf" target="_blank" >https://kamv.cz/public/storage/konf-2022/sbornik_vd2022.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The path to online learning at the University of Third Age or the obstacles to online education for seniors
Popis výsledku v původním jazyce
Universities of the Third Age have been providing opportunities for the senior population to learn. For decades, the usual form of education has been full-time. It was not until the global pandemic and the associated changes in educational opportunities that a new impetus was given in the form of an emergency transition to online forms of learning. In this paper, we focus on existing barriers to the use of this form of education by seniors.
Název v anglickém jazyce
The path to online learning at the University of Third Age or the obstacles to online education for seniors
Popis výsledku anglicky
Universities of the Third Age have been providing opportunities for the senior population to learn. For decades, the usual form of education has been full-time. It was not until the global pandemic and the associated changes in educational opportunities that a new impetus was given in the form of an emergency transition to online forms of learning. In this paper, we focus on existing barriers to the use of this form of education by seniors.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Adult Education 2022 – Balance in the Context of Strategic Changes: Proceedings of the 12th International Adult Education Conference
ISBN
978-80-908330-4-3
ISSN
—
e-ISSN
2571-385X
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
122-128
Název nakladatele
Česká andragogická společnost
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
22. 11. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—