Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Knowledge spaces with graded knowledge states

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F11%3A10216424" target="_blank" >RIV/61989592:15310/11:10216424 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Knowledge spaces with graded knowledge states

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Knowledge spaces represent a framework for assessment of knowledge with solid theoretical foundations, methodology, and practical applications. The underlying assumption in knowledge spaces is that a knowledge state of an individual is represented by a set of items which the individual has mastered. In this paper, we propose an extension of the theory of knowledge spaces which accounts for gradedness of knowledge states. Namely, we assume that a knowledge state is represented by a fuzzy (graded) set with degrees representing levels to which an individual has mastered the items. If 0 and 1 are the only degrees, our approach coincides with that of ordinary knowledge spaces. We develop basic concepts and results in the graded setting including bases of graded knowledge states and their computation and a logic of partial failure with its completeness theorem. The main aim of this paper is to demonstrate mathematical and computational feasibility of knowledge spaces with graded knowledge st

  • Název v anglickém jazyce

    Knowledge spaces with graded knowledge states

  • Popis výsledku anglicky

    Knowledge spaces represent a framework for assessment of knowledge with solid theoretical foundations, methodology, and practical applications. The underlying assumption in knowledge spaces is that a knowledge state of an individual is represented by a set of items which the individual has mastered. In this paper, we propose an extension of the theory of knowledge spaces which accounts for gradedness of knowledge states. Namely, we assume that a knowledge state is represented by a fuzzy (graded) set with degrees representing levels to which an individual has mastered the items. If 0 and 1 are the only degrees, our approach coincides with that of ordinary knowledge spaces. We develop basic concepts and results in the graded setting including bases of graded knowledge states and their computation and a logic of partial failure with its completeness theorem. The main aim of this paper is to demonstrate mathematical and computational feasibility of knowledge spaces with graded knowledge st

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP103%2F10%2F1056" target="_blank" >GAP103/10/1056: Konceptuální zpracování nejistých a rozsáhlých dat a znalostí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Information Sciences

  • ISSN

    0020-0255

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    181

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    1426-1439

  • Kód UT WoS článku

    000287463700002

  • EID výsledku v databázi Scopus