Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Knowledge Spaces with Graded Knowledge States

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F09%3A00010065" target="_blank" >RIV/61989592:15310/09:00010065 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Knowledge Spaces with Graded Knowledge States

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Knowledge spaces represent a framework for assessment of knowledge for which solid theoretical foundations, methodology, software tools and numerous practical applications are available. The underlying assumption in knowledge spaces is that a knowledge state of an individual is represented by a set of items/questions which the individual has mastered/is capable of answering. In this paper, we propose an extension of knowledge spaces which accounts for gradedness of knowledge states. Namely, more often than not, to assess whether an individual has mastered an item is a matter of degree. We assume that a knowledge state is represented by a graded set with grades representing degrees to which an individual has mastered the items. The scale of grades becomes a parameter of our approach. If 0 and 1 are the only grades, our approach coincides with that of ordinary knowledge spaces. We develop basic concepts and results in the graded setting including bases of graded knowledge states and thei

  • Název v anglickém jazyce

    Knowledge Spaces with Graded Knowledge States

  • Popis výsledku anglicky

    Knowledge spaces represent a framework for assessment of knowledge for which solid theoretical foundations, methodology, software tools and numerous practical applications are available. The underlying assumption in knowledge spaces is that a knowledge state of an individual is represented by a set of items/questions which the individual has mastered/is capable of answering. In this paper, we propose an extension of knowledge spaces which accounts for gradedness of knowledge states. Namely, more often than not, to assess whether an individual has mastered an item is a matter of degree. We assume that a knowledge state is represented by a graded set with grades representing degrees to which an individual has mastered the items. The scale of grades becomes a parameter of our approach. If 0 and 1 are the only grades, our approach coincides with that of ordinary knowledge spaces. We develop basic concepts and results in the graded setting including bases of graded knowledge states and thei

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BD - Teorie informace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Symposium on Knowledge Acquisition and Modeling

  • ISBN

    978-0-7695-3488-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1500

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    IEEE Computer Society Press

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku