Testing of geometrical imagination
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F11%3A33117942" target="_blank" >RIV/61989592:15310/11:33117942 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Testing of geometrical imagination
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with the geometri imagination in relation to intelligence tests. During an exploratory investigation of geometric imagination of pupils aged 15-18 years, a non-standardized test was reated and evaluated, testing the partial and combinative abilities of students of this age group. The test consists of 40 tasks, and its evaluation process also ontains a comparison of the results based on gender and mathematics mark.
Název v anglickém jazyce
Testing of geometrical imagination
Popis výsledku anglicky
The article deals with the geometri imagination in relation to intelligence tests. During an exploratory investigation of geometric imagination of pupils aged 15-18 years, a non-standardized test was reated and evaluated, testing the partial and combinative abilities of students of this age group. The test consists of 40 tasks, and its evaluation process also ontains a comparison of the results based on gender and mathematics mark.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Matematyka. Prace naukowe
ISSN
1896-0286
e-ISSN
—
Svazek periodika
16
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
345-354
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—