Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On airborne nano/micro-sized wear particles released from low-metallic automotive brakes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F11%3A33119580" target="_blank" >RIV/61989592:15310/11:33119580 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27360/11:86081420 RIV/61989100:27640/11:86081420

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.envpol.2010.11.036" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.envpol.2010.11.036</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.envpol.2010.11.036" target="_blank" >10.1016/j.envpol.2010.11.036</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On airborne nano/micro-sized wear particles released from low-metallic automotive brakes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper addresses the wear particles released from commercially available "low-metallic" automotive brake pads subjected to brake dynamometer tests. Particle size distribution was measured in situ and the generated particles were collected. The collected fractions and the original bulk material were analyzed using several chemical and microscopic techniques. The experiments demonstrated that airborne wear particles with sizes between 10 nm and 20 mým were released into the air. The numbers of nanoparticles ({100 nm) were by three orders of magnitude larger when compared to the microparticles. A significant release of nanoparticles was measured when the average temperature of the rotor reached 300 °C, the combustion initiation temperature of organicspresent in brakes. In contrast to particle size distribution data, the microscopic analysis revealed the presence of nanoparticles, mostly in the form of agglomerates, in all captured fractions. The majority of elements present in the bul

  • Název v anglickém jazyce

    On airborne nano/micro-sized wear particles released from low-metallic automotive brakes

  • Popis výsledku anglicky

    The paper addresses the wear particles released from commercially available "low-metallic" automotive brake pads subjected to brake dynamometer tests. Particle size distribution was measured in situ and the generated particles were collected. The collected fractions and the original bulk material were analyzed using several chemical and microscopic techniques. The experiments demonstrated that airborne wear particles with sizes between 10 nm and 20 mým were released into the air. The numbers of nanoparticles ({100 nm) were by three orders of magnitude larger when compared to the microparticles. A significant release of nanoparticles was measured when the average temperature of the rotor reached 300 °C, the combustion initiation temperature of organicspresent in brakes. In contrast to particle size distribution data, the microscopic analysis revealed the presence of nanoparticles, mostly in the form of agglomerates, in all captured fractions. The majority of elements present in the bul

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JJ - Ostatní materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Environmental Pollution

  • ISSN

    0269-7491

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    159

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    998-1006

  • Kód UT WoS článku

    000288357800023

  • EID výsledku v databázi Scopus