Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nákupní spád, nákupní chování a nákupní centra: příklad brněnské aglomerace (příspěvek ke studiu denních urbánních systémů)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F12%3A33141899" target="_blank" >RIV/61989592:15310/12:33141899 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14560/12:00057140 RIV/68145535:_____/12:00387046

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nákupní spád, nákupní chování a nákupní centra: příklad brněnské aglomerace (příspěvek ke studiu denních urbánních systémů)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ekonomické a společenské změny po roce 1990 se v České republice projevily také v nákupním chování obyvatel. Typickou se stala nejen standardní forma denních nákupů základních potravin v malých neřetězcových prodejnách, ale i denní návštěva specializovaných maloobchodních řetězců nebo nákupních center. Denní cesta za nákupy je často provázaná s dojížďkou do zaměstnání, škol či za jinými službami a dotváří stále silnější vazby obyvatel v rámci denního urbánního systému. Rozhodující intenzita však není vevazbě jádro-zázemí, ale spíše zázemí-příměstská zóna, kde jsou největší nákupní centra, hypermarkety, diskonty a další prodejní koncepty ponejvíce lokalizovány. Často se pak nejedná o denní, ale nepravidelnou či víkendovou aktivitu. Tato místa se tak stávají určitými uzlovými centry (sekundárními jádry) maloobchodu, služeb a volnočasových aktivit soupeřícími s městských centrem. Cílem našeho příspěvku je provést analýzu vlivu prostorových, sociodemografických a psychografických faktorů

  • Název v anglickém jazyce

    Retail gravity models, shopping habits and shopping centres: example of Brno agglomeration (contribution to the study of daily urban systems)

  • Popis výsledku anglicky

    Economic and social changes since the year 1990 in the Czech Republic have been reflected in the shopping habits of the population. Not only is the 'standard' form of everyday shopping for basic provisions at corner shops now typical, but so is daily visits to specialised retail chain stores or shopping centres. Such daily shopping trips are often combined with commuting to work and school or travelling for other services and have become an important factor in the daily lives of residents. This phenomenon has led to the formation of stronger links between inhabitants within a daily urban system. The primary intensity is observed not in the core-periphery link but rather between the periphery of the agglomeration and suburban zones where most of the bigshopping malls and hypermarkets are located. Frequently this is not a daily but rather an irregular or weekend activity. These places are thus becoming special centres (secondary cores) of retail business, services, and leisure time acti

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/IAA301670901" target="_blank" >IAA301670901: Časoprostorová organizace denních urbánních systémů: analýza a hodnocení vybraných procesů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociologický časopis

  • ISSN

    0038-0288

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    48

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    32

  • Strana od-do

    879-910

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus