Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dojížďka za maloobchodem: nákupní centra a nákupní zvyklosti obyvatel brněnské aglomerace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F10%3A00040581" target="_blank" >RIV/00216224:14560/10:00040581 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dojížďka za maloobchodem: nákupní centra a nákupní zvyklosti obyvatel brněnské aglomerace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ekonomické a společenské změny po roce 1990 se v České republice projevily také v nákupním chování obyvatel. Zcela zásadním způsobem se proměnily kulturní návyky již u několika generací. Nová nákupní centra dnes neslouží zdaleka pouze k účelům samotnéhonákupu, ale svým charakterem vybízí a podněcují zákazníky k zábavě a trávení volného času. Celodenní návštěva nákupního centra spojená s vlastním nákupem, obědem a zábavou není výjimkou. Pro některé segmenty populace, zejména z příměstských zón a venkovských suburbií, se uvedený způsob chování stal určitým víkendovým standardem. Cílem našeho příspěvku je vyhodnotit a zobecnit nákupní spád, chování a zvyklosti obyvatel, a to prostřednictvím průzkumu ve vybraných hypermarketech a nákupních centrech brněnského městského regionu.

  • Název v anglickém jazyce

    Commuting to retail shops: shopping centres and shopping habits of inhabitants of Brno agglomeration

  • Popis výsledku anglicky

    Economic and social changes after the year 1990 in the Czech Republic have been reflected also in the shopping habits of its inhabitants. Typical now is not only a standard form of everyday shopping for basic provisions in corner shops, but also what hasbecome a standard is daily visiting of specialized retail chain stores. The decisive intensity is not seen in the core: periphery link but rather between the periphery and suburban zones where the largest shopping malls, hypermarkets, discount stores, and other shopping precincts are mostly situated. The aim of the article is to evaluate and draw a general conclusion based upon an extensive survey of the shopping habits and behaviour of people in the suburban parts of Brno (mainly in the Brno-venkov district). The objective is thus to assess the links between municipalities on the periphery, the suburban area close to the administrative border of the city and the inner city.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/IAA301670901" target="_blank" >IAA301670901: Časoprostorová organizace denních urbánních systémů: analýza a hodnocení vybraných procesů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů